Nowa Sonata jest nieco większa niż poprzednik - najnowsza odsłona koreańskiej limuzyny mierzy 4855 mm długości, 1865 mm szerokości i 1475 mm wysokości, zaś rozstaw osi wynosi 2805 mm. To oznacza, że samochód wydłużył się o 35 mm i poszerzył o 30 mm w porównaniu do poprzedniej generacji. Inżynierowie Hyundaia chwalą się, że konstrukcja została lepiej dopracowana i ma o 41% większą odporność na skręcanie, a testy pojazdu były przeprowadzane m.in. na słynnym niemieckim torze wyścigowym Nurburgring.
Również pod względem stylistyki nowy Hyundai prezentuje się lepiej niż jego poprzednik. Projektanci starali się wyglądem nawiązywać do flagowej limuzyny marki, czyli modelu Genesis. Oczywiście nie mogło zabraknąć sześciokątnej atrapy chłodnicy, będącej wyróżnikiem aut Hyundaia, a także płynnych linii połączonych z wyraźnymi przetłoczeniami, diodowych świateł do jazdy dziennej oraz tylnych lamp, wykonanych w technologii LED. Pojazd toczy się na felgach w rozmiarach od 16 do 18 celi.
Zobacz też: Hyundai ix35 2.0 CRDI lifting - TEST koreańskiego SUV-a - ZDJĘCIA
Początkowo na rynku koreańskim pod maskę auta będzie mogła trafić jedna z trzech jednostek napędowych. Silniki benzynowe mają pojemność 2.0-litra (168 KM i 201 Nm) i 2.4-litra (193 KM i 247 Nm). Motor zasilany ciekłym gazem LPI ma pojemność 2-litrów i rozwija 151 KM oraz 194 Nm. "Serca" modelu współpracują z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub automatycznymi.
Nowy Hyundai Sonata będzie miał swoją oficjalną premierę 16 kwietnia bieżącego roku na salonie samochodowym New York International Auto Show. W sprzedaży pojazd powinien się pojawić w drugiej połowie 2014 roku.