Nowy Hyundai Tucson otwiera zupełnie nowy rozdział! Od premiery pierwszej generacji w 2004 r. SUV szybko zyskał uznanie klientów na całym świecie i odnosił wielkie sukcesy. Zanim się obejrzeliśmy, Tucson stał się jednym z najpopularniejszych aut koreańskiego producenta. Model ten nieustannie od 16 lat rośnie w siłę i z każdą kolejną odsłoną dostarcza coraz lepsze rozwiązania - zarówno technologiczne, jak i praktyczne. Do tej pory sprzedano grubo ponad 6 milionów sztuk tego modelu, jednak teraz, wraz z debiutem nowej, czwartej generacji Tucsona, Hyundai zawalczy o osiągnięcie łącznej sprzedaży na poziomie 10 mln egzemplarzy.
Zapowiada się obiecująco
Czy najnowsza odsłona osiągnie ogromny sukces? My już mieliśmy okazję spędzić z nowym Tucsonem dłuższą chwilę i jesteśmy przekonani, że Polacy pokochają go jeszcze bardziej, niż poprzednika, który w 2019 roku był notabene najpopularniejszym modelem marki w Polsce i na całym świecie. Unikalnymi cechami czwartej generacji są niewątpliwie nowoczesny i sportowy design, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, bardzo ergonomiczne i przestronne wnętrze oraz szeroka oferta silnikowa.
Innowacyjny styl
Nowy model jest pierwszym SUV-em marki, którego projekt nadwozia został oparty na filozofii Sensuous Sportiness. Nowoczesną estetykę nadwozia podkreśla parametryczny grill, reflektory i zderzak. Sportowy styl podkreślają również odważne linie, obszerne nadkola, charakterystyczne przetłoczenia w kształcie litery "Z" i chromowana listwa, która przebiega przez cały bok. Z tyłu sportowego charakteru dodają ostre światła z listwą biegnącą przez całą klapę bagażnika czy parametryczny wzór na tylnym zderzaku i logo umieszczone pod taflą szkła. Ciekawym rozwiązaniem jest także wycieraczka tylnej szyby, która została sprytnie schowana w spojlerze.
Sportowa elegancja
Nadwozie emanuje sportem, natomiast nowatorski projekt wnętrza podkreśla poczucie dużej przestrzeni, komfortu i bezpieczeństwa. Najważniejszymi elementami w kabinie są niewątpliwie cyfrowe zegary (10,25") z otwartym wyświetlaczem bez obudowy, nowoczesne połączenie ekranu systemu multimedialnego (10,25") z dotykowym panelem klimatyzacji oraz zintegrowana z konsolą środkową skrzynia biegów sterowana za pomocą przycisków. Pozytywne wrażenia potęguje niewielka, wielofunkcyjna, 4-ramienna kierownica, którą mogliśmy już zobaczyć w luksusowym sedanie Sonata oraz srebrna listwa łącząca deskę rozdzielczą z tapicerką drzwi. To proste rozwiązanie zapewnia wrażenie większej przestrzeni i podkreśla, że nowy Tucson idzie w stronę luksusu.
Zauważalnie większy
Nowa generacja nie tylko z pozoru wydaje się być większa i przestronniejsza, bowiem względem poprzednika zauważalnie urosła. Nie są to tylko puste słowa, co widać na papierze.
Wymiary zewnętrzne
Wymiary | Poprzedni Tucson | Nowy Tucson | Różnica |
---|---|---|---|
Długość | 4480 mm | 4500 mm | +20 mm |
Szerokość | 1850 mm | 1865 mm | +15 mm |
Wysokość | 1645 mm | 1650 mm | +5 mm |
Zwis przedni | 910 mm | 895 mm | -15 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm | 2680 mm | +10 mm |
Zwis tylny | 900 mm | 925 mm | +25 mm |
Wymiary wewnętrzne
Wymiary | Poprzedni Tucson | Nowy Tucson |
---|---|---|
Miejsce na nogi(1 rząd) |
1053 mm | 1052 mm |
Miejsce na nogi(2 rząd) |
970 mm | 996 mm (benzyna/diesel/hybryda),995 mm (plug-in) |
Miejsce na głowę(1 rząd) |
1025 mm | 1017 mm |
Miejsce na głowę(2 rząd) |
994 mm | 1000 mm |
Poj. bagażnika (min) |
513 l | 620 l (benzyna), 598 l (diesel), 616 l (hybryda), 558 l (plug-in) |
Poj. bagażnika (max) |
- | 1779 l (benzyna), 1777 l (diesel),1795 l (hybryda), 1737 l (plug-in) |
Gama silnikowa
Pod maską Tucsona nowej generacji znajdą się w sumie cztery jednostki napędowe. Domyślnym silnikiem będzie benzynowy 1.6 T-GDI, który będzie występował z 6-biegową skrzynia manualną, która przeniesie moc 150 KM i 250 Nm na przednią oś. Ten sam motor będzie również dostępny z 7-stopniową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła. Wówczas silnik będzie oferował moc 180 KM i 265 Nm, a całość będzie wspierać 48-woltowa instalacja, która pozwoli obniżyć zużycie paliwa i osiągi przy niskim oraz średnim zakresie obrotów. W ofercie SUV-a nie zabraknie też silnika diesla 1.6 CRDi, który generuje 136 KM i 320 Nm. Jednostka będzie połączona z 7-biegową skrzynią automatyczną i będzie wspierana przez elektryczny układ 48V.
Gamę silnikową uzupełnią też nowe jednostki niskoemisyjne. Motor 1.6 T-GDI HEV, czyli benzyniak wspierany silnikiem elektrycznym, będzie dysponował łączną mocą systemową na poziomie 230 KM i 350 Nm maks. momentu obrotowego. W tym wydaniu za przenoszenie napędu będzie odpowiadać 6-biegowy automat. W późniejszym czasie do rodziny silników dołączy również hybryda plug-in z silnikiem 1.6 T-GDI PHEV. Hyundai Tucson z wtyczką będzie oferował moc na poziomie 265 KM i 350 Nm, a całość, podobnie jak w przypadku wersji HEV, będzie przenoszona na koła za pomocą 6-stopniowej przekładni.
Hyundai Tucson 2021 - silniki
Silnik | 1.6 T-GDI | 1.6 T-GDI 48V | 1.6 CRDi | 1.6 T-GDI HEV | 1.6 T-GDI PHEV |
---|---|---|---|---|---|
Moc | 150 KM i 250 Nm | 180 KM i 265 Nm | 136 KM i 350 Nm | 230 KM i 350 Nm | 265 KM i 350 Nm |
Skrzynia | 6MT | 7DCT | 7DCT | 6AT | 6AT |
Napęd | FWD | FWD lub AWD | FWD | FWD lub AWD | - |
0-100 km/h | 10,3 s. | 9,6 s. lub 9 s. | 11, 4 s. | 8 s. lub 8,3 s. | - |
Prędkość maks. | 189 km/h | 201 km/h | 201 km/h | 193 km/h | - |
Bezpieczniejszy
Czwarta generacja Hyundaia Tucsona będzie także o wiele bezpieczniejsza od poprzednika, co jest zasługą zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, które znajdą się na pokładzie nowego modelu. Wśród najważniejszych technologii Hyundai SmartSense można wyróżnić takie systemy jak:
• Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) - który po wykryciu ryzyka zderzenia z pojazdem, pieszym lub rowerzystą ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie, a w razie potrzeby wyhamuje samochód do zera.
• System podążania na pasie ruchu (LFA) - system zapobiega przypadkowemu zjechaniu z pasa ruchu i utrzymuje pojazd bezpiecznie na środku pasa.
• System monitorujący poziom koncentracji kierowcy (DAW) - sensory schowane w zegarach monitorują stan uwagi kierowcy podczas jazdy. Gdy ten spadnie, system wyśle ostrzeżenie i zaproponuje przerwę. Kiedy system jest aktywny, samochód za każdym razem poinformuje kierowcę, gdy samochód przed nim zacznie się oddalać.
• Asystent jazdy autostradowej (HDA) - pomaga zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu oraz zapewnia jazdę z określoną prędkością i automatycznie spowalnia auto przed wjazdem na kręty odcinek autostrady.
• System monitorowania martwego pola (BCA) - gdy kierowca zasygnalizuje zmianę pasa ruchu i zostanie wykryte ryzyko kolizji, zostanie wydane ostrzeżenie, a w nagłych przypadkach samochód zahamuje.
• Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA) - podczas cofania system monitoruje sytuację za samochodem i ostrzega kierowcę o zbliżającym się pojeździe.
• System kamer 360 stopni (SVM) - kamery pokazują sytuację wokół pojazdu z każdej strony auta, w tym również widok z góry. Z poziomu ekranu systemu multimedialnego obraz z kamery przedniej, tylnej oraz bocznych można przybliżać i oddalać.
Wersje wyposażenia i ceny
Podstawowa wersja "Start" jest wyposażona w klimatyzację manualną, tempomat z ogranicznikiem prędkości, system multimedialny z 8" ekranem dotykowym i cyfrowym radiem DAB, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, system Bluetooth z obsługą komend głosowych, zdalne sterowanie radiem z kierownicy czy też światła do jazdy dziennej.
Wyposażenie wersji "Modern" obejmuje dodatkowo podgrzewane przednie fotele, obszytą skórą podgrzewaną kierownicę, klimatyzację automatyczną z funkcją automatycznego odparowywania, czujnik deszczu oraz aluminiowe felgi o średnicy 17 cali.
Środkowa wersja "Smart" oferuje ponadto cyfrowe zegary z 10,25" kolorowym wyświetlaczem, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, lusterka boczne elektrycznie składane, tylne czujniki parkowania, szyby tylne przyciemniane, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, dwa porty USB dla pasażerów z tyłu, a wersjach benzynowej i hybrydowych 48V także 18 calowe felgi aluminiowe.
Kolejna wersja "Executive" posiada także reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, światła tylne LED, oświetlenie nastrojowe wnętrza, system multimedialny z 10,25" ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB, nawigacją fabryczną i systemem Bluelink, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów, dostęp bezkluczykowy, przednie czujniki parkowania, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, podgrzewane tylne fotele, panel do obsługi klimatyzacji z tyłu (trzecia strefa), asystenta unikania kolizji czołowych (FCA) z funkcją Junction Turning, a także listwy progowe Deluxe i fotel pasażera z regulacją wysokości.
Topowa wersja "Platinum" oferuje dodatkowo system monitorowania martwego pola (BCW), system monitorowania tylnej kanapy (RSA), system wyświetlający widok z martwego pola (BVM), system kamer 360°, system Premium Audio KRELL, dwukolorowe nadwozie z dachem w kontrastowym kolorze, felgi aluminiowe 19", inteligentną klapę bagażnika (z regulacją wysokości i prędkości otwierania).
Hyundai Tucson 2021 - polskie ceny
Wersja | Smart | Modern | Smart | Executive | Platinum |
---|---|---|---|---|---|
1.6 T-GDI 6MT 2WD | 99 900 zł | 109 900 zł | 119 900 zł | 129 900 zł | 141 900 zł |
1.6 T-GDI 7DCT 2WD 48V | - | - | 133 900 zł | 145 900 zł | 156 900 zł |
1.6 T-GDI 7DCT 4WD 48V | - | - | 144 900 zł | 156 900 zł | 167 900 zł |
1.6 CRDI 7DCT 2WD 48V | - | - | 149 900 zł | 161 900 zł | 172 900 zł |
1.6 T-GDI HEV 6AT 2WD | - | 137 900 zł | 147 900 zł | 159 900 zł | 169 900 zł |
1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD | - | 146 900 zł | 156 900 zł | 168 900 zł | 178 900 zł |