Druga generacja Hondy Jazz jest nieco większa od swojej poprzedniczki. Urosła wzdłuż (55mm, do 3.9 metra) i wszerz (o 20mm, do 1695mm). Większy jest też rozstaw osi oraz rozstaw kół, choć producent utrzymuje, że nie wpłynęło to na zwrotność auta. W środku jest za to więcej miejsca, a dzięki skróceniu maski poprawiła się widoczność. Bak paliwa jest nadal umiejscowiony centralnie, zachowano też system foteli Magic Seats, umożliwający łatwe złożenie tylnych siedzeń.
Pod maską znalazły się dwie nowe, czterocylindrowe jednostki benzynowe: o pojemności 1.2 litra i mocy 90 KM (poprzednio 78 KM) oraz 1.4 o mocy 100 KM. Oba silniki palą średnio odpowiednio 5,5 i 5,3 litra na sto kilometrów. Jeśli więc macie wątpliwości, to silnik 1.4 jest naturalnym wyborem.
Obie wersje silnikowe wyposażone będą w standardzie w ulepszoną wersję 5-stopniowej, manualnej przekładni, znanej z poprzedniej generacji modelu. Na obrotomierzu umieszczono wskaźnik zmiany przełożenia (znany z modelu Accord), który sygnalizuje kierowcy, kiedy należy zmienić bieg, by uzyskać jak najmniejsze zużycie paliwa. W modelach wyposażonych w silnik o pojemności 1,4-litra dostępna będzie także, znana z Civica 6-stopniowa zautomatyzowana przekładnia i-SHIFT.
Samochód pojawi się w sprzedaży pod koniec bieżącego roku.