Pierwszym elementem wyróżniającym nowe Cherokee jest jego awangardowy wygląd. Płynność i smukłość linii nadwozia zdradza futurystyczną wręcz orientację designu. Auto za sprawą przekonstruowanego w nowym stylu siedmiodzielnego grilla, stanowiącego znak firmowy marki Jeep, ma wyznaczać nowy standard. Bryła nadwozia nabrała swoistej masywności, która w kombinacji z dużym rozmiarem kół (17- i 18-cali) narzuca dominującą obecność na drodze. Istotnym elementem dzielności w jeździe poza utwardzonymi drogami są korzystne kąty najazdu i zejścia. W oświetleniu zastosowanie znalazła technologia LED i reflektory ksenonowe. Kabina została ładnie zaprojektowana, a całość wystroju nastawiono na maksymalną wygodę. Nie zabraknie użytecznej i łatwej do obsługi technologii oraz praktycznych schowków. Dzieloną i składaną kanapę można przesuwać w poziomie dla wyższego komfortu pasażerów lub zwiększenia pojemności ładunkowej.
Zawieszenie przednie oparto na kolumnach MacPherson, a tylne na wielowahaczowym typu multi-link. Zestaw ten zapewnia bardzo dobre właściwości szosowe. Nowa generacja Cherokee to także konfiguracja napędu 4x2 oraz 4x4 z ofertą trzech nowych, zaawansowanych systemów napędu 4x4. Wszystko po to, by zapewnić modelowi własności trakcyjne w terenie w dowolnych warunkach jazdy. Jest to również pierwszy SUV klasy średniej z odłączanym napędem osi tylnej, celem obniżenia strat energii oraz zużycia paliwa. Przełączanie napędu pomiędzy 4x2 a 4x4 następuje automatycznie bez ingerencji kierowcy, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym zależnie od sytuacji. Ustawienie Active Drive Lock daje możliwość zarządzania momentem obrotowym z wykorzystaniem blokowania tylnego mechanizmu różnicowego oraz reduktora terenowego.
Przeczytaj: TEST od SuperAuto24.pl - Jeep Wrangler Unlimited Rubicon 10th Anniversary 2.8 CRD - WIDEO
Nowy Jeep Cherokee docierać zacznie do europejskich dealerów Jeepa od drugiego kwartału 2014 roku. Auto będzie sprzedawane w trzech wersjach: Longitude, Limited i Trailhawk. Podstawowa jednostka napędowa to ekonomiczny 2.0-litrowy turbodiesel Multijet II z technologią Stop/Start (170 KM i 350 Nm), w tandemie z nowej konstrukcji, 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Wersja 140-konna tego silnika oferowana będzie w parze z 6-stopniową przekładnią manualną. Najmocniejszy silnik benzynowy V6 Pentastar o pojemności 3.2 litra i mocy 272 KM spięto wraz 9-stopniową, automatyczną przekładnią. Na rynkach Rosji oraz Bliskiego Wschodu oferowana będzie ponadto wersja modelowa Sport napędzana czterocylindrowym silnikiem benzynowym 2.4 Tigershark MultiAir (177 KM i 229 Nm) który współpracuje z tym samym automatem 9-stopniowym. Zużycie paliwa silników zmniejszono nawet do o 45% w stosunku do poprzedniego modelu.
W przeprowadzonych testach Euro NCAP nowy Cherokee otrzymał prestiżową, 5-gwiazdkową klasyfikację bezpieczeństwa. Podstawowymi elementami wpływającymi na ochronę jest: 7 poduszek powietrznych, system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC, z modułem zapobiegania dachowaniu ERM i przeciw blokowania kół ABS z kalibracją terenową. Są także takie opcjonalne systemy jak: Forward Collision Warning-Plus (system ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę), Adaptive Cruise Control-Plus (adaptacyjny tempomat), Lane Departure Warning-Plus (systemmonitorujący i alarmujący opuszczenie pasa ruchu), Blind Spot Monitoring (system monitorujące "martwe pole" wokół pojazdu), Rear Cross Path Detection (system monitorujący otoczenie tylnej części pojazdu) oraz asystent parkowania równoległego/prostopadłego ParkSense Parallel/Perpendicular Park Assist.