Nowy Jeep Cherokee – facelifting i nowe silniki

2018-09-10 9:41

Nowego Jeepa Cherokee marka oficjalnie pokazała już kilka miesięcy temu. Jednak lada moment auto wkroczy do europejskich salonów. Z tej okazji Jeep ujawnił szczegóły gamy silnikowej, a zmiany są całkiem spore.

Przede wszystkim z gamy silnikowej zniknie dwulitrowy 140-konny diesel 2.0 MultiJet. W jego miejsce wskoczy silnik znany z Alfy Romeo – 2.2 M-Jet o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 350 Nm. Będzie współpracował jedynie z przekładnią manualną, ale będziemy mieli opcję wyboru napędu – na przód lub 4x4. Mocniejszy wariant pochwali się mocą 195 KM i momentem 450 Nm. Ta wersja przekaże napęd na przód lub na wszystkie koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni automatycznej. Wariant 4x4 otrzyma także reduktor.

Zmiany w gamie silnikowej objęły nie tylko diesle, ale i silniki z zapłonem iskrowym. Pojawi się dwulitrowa turbodoładowana jednostka o mocy 270 KM i maksymalnym momencie 400 Nm. Ta jednostka będzie oferowana  tylko z automatem i napędem 4x4.

Tryby jazdy

W nowym Cherokee dostępne są trzy rodzaje napędu na cztery koła. Bazowy wariant to Jeep Active Drive I. Bardziej zaawansowana opcja to Jeep Active Drive II (automatyczny z reduktorem) oraz Jeep Active Drive Lock. Ostatni posiada blokadę tylnego dyferencjału  i występuje jedynie w wersji Trailhawk. W każdej wersji pojawi się jednak opcja wyboru trybu jazy (Auto, Snow, Sport,  Sand/Mud). W wersji Trackhawk pojawi się dodatkowo tryb Rock.

Jeep Cherokee 2019

i

Autor: Jeep Jeep Cherokee 2019 Link: Przejdź do galerii

Odświeżone spojrzenie

Nie tylko gama silnikowa nowego Jeepa Cherokee uległa zmianie. Całkowicie przeprojektowano front, gdzie pojawiły się nowe reflektory i zmodyfikowany zderzak. Zmiany pojawiły się także z tyłu pojazdu. We wnętrzu przemodelowano konsolę środkową i dodano multimedialny system Uconnect o przekątnej 5, 7 lub 8,4 cala.

Wyświetlacz komputera pokładowego znajdujący się między zegarami w bazowej wersji jest monochromatyczny i ma 3,5 cala, jednak opcjonalnie możemy zamienić go na kolorowy 7-calowy. W standardzie otrzymujemy również asystenta hamowania, asystenta monitorowania martwego pola (z układem wspomagającym wyjazd z prostopadłego miejsca parkingowego), kamerę cofania, asystenta pasa ruchu a także tempomat.

Nasi Partnerzy polecają