Jeep będący najszybciej rozwijającą się marką w Europie, a przy tym marką notującą z roku na rok rekordową sprzedaż zarówno na Starym Kontynencie, jak i na Bliskim Wschodzie i w Afryce, prezentuje kolejny całkiem nowy samochód, który ma jeszcze bardziej podbić wyniki sprzedaży.
Jeep Compass zbudowany na przedłużonej platformie modelu Renegade, będzie samochodem globalnym i trafi do klientów w ponad 100 krajach. Nadwozie mierzy 4410 mm długości, 1820 mm szerokości i 1640 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2630 mm.
Przeczytaj: TEST Jeep Renegade 2.0 MultiJet 9AT 4x4 Trailhawk
Auto pojawi się w aż 17 różnych konfiguracjach układów napędowych. Przykładowo w gamie nie zabraknie wersji Trailhawk ukierunkowanej na typowo terenową jazdę, charakteryzującej się w stosunku do zwykłego Compassa innymi zderzakami i prześwitem wyższym o 20 mm.
Pod maską znajdą się benzynowe i wysokoprężne silniki rzędowe. Diesel 2.0 MultiJet spięty z 9-biegową skrzynią automatyczną będzie dostarczał 140 KM lub 170 KM. Benzynowa jednostka 2.0 Tigershark o mocy 170 KM zostanie połączona z 6-biegową skrzynią automatyczną. W Europie być może pojawi się w gamie mniejsza jednostka benzynowa o pojemności 1.4 litra. Moc w standardzie powędruje na przód, a w opcji na cztery koła.
Zobacz też: Test wideo dzielnego w terenie Jeepa Renegade
Jeep Compass zadebiutuje przed szeroką publicznością na listopadowym Salonie Samochodowym w Los Angeles. W salonach sprzedaży auto pojawi się na początku przyszłego roku.