Nowy Land Rover Discovery: terenowy i rodzinny

2016-10-01 22:06

Zupełnie nowy Land Rover Discovery prezentuje się w pełnej okazałości. Według Brytyjczyków pojazd ten spełni rolę wygodnego środka transportu dla rodzin, a w razie potrzeby wjedzie daleko w teren i przemierzy nawet piaszczyste bezdroża.

Nowy Land Rover Discovery o niezrównanej charakterystyce i poziomie uniwersalności, ma tradycyjnie sprawdzić się podczas niezapomnianej przygody. Model ten jednak wcale nie powstał głównie z myślą o kierowcach prowadzących aktywny tryb życia. Projektowano go też pod kątem rodzin z zasobnymi portfelami, poszukujących wygodnego środka transportu potrafiącego przewieźć w komforcie nawet 7 osób.

Konstrukcja foteli w trzecim rzędzie umożliwia osobom dorosłym wygodną podróż, a właścicielowi auta daje pełną elastyczność wnętrza. Konfigurację ułatwia innowacyjny system składania siedzeń. Wszystkie trzy rzędy są dostępne z systemem podgrzewania – z fotelami podgrzewanymi i chłodzonymi w rzędzie pierwszym i drugim – a także z systemami masującymi dostępnymi dla fotela kierowcy i fotela pasażera w pierwszym rzędzie.

Model Discovery mający już 27 lat historii, sprzedał się w liczbie 1,2 miliona egzemplarzy. Auto w chwili premiery najnowszej piątej już generacji rozpoczyna nowy etap. Auto zbudowano w oparciu o solidną, aluminiową konstrukcję Monocoque, która przyczyniła się do redukcji masy pojazdu o 480 kg w porównaniu z uprzednio stosowaną konstrukcją ramową ze stali. W porównaniu do poprzednika długość nadwozia jest mniejsza o 5 metrów (4970 mm). Prześwit wynosi 283 mm (o 43 mm więcej), natomiast maksymalna głębokość brodzenia równa jest 900 mm (o 200 mm więcej). Pojemność bagażowa to 1231 litrów za drugim rzędem siedzeń, a po złożeniu oparć środkowych obszar rośnie do 2500 l.

Przeczytaj też: TEST Land Rover Discovery Sport Si4 HSE Luxury

Nowy Discovery to też samochód epoki cyfrowej. Zastosowane innowacje technologiczne pozwalają korzystać z urządzeń przenośnych podłączonych do pokładowego systemu informacyjno-rozrywkowego. Aby w telefonach i tabletach nigdy nie zabrakło energii, zainstalowano w kabinie aż 6 punktów zasilania 12V i do 9 gniazd USB, by każdy mógł naładować swoje własne urządzenie. Inżynierowie przewidzieli też miejsce na bezpieczne przechowywanie 4 tabletów oraz zaprojektowali siedzenia w taki sposób, by przypominały wygodne fotele domowe. Centrum dowodzenia pojazdu to system infotainment InControl Touch Pro Jaguara Land Rovera z 10-calowym ekranem dotykowym.

Jedna z nowinek w Discovery, a to innowacja o nazwie Technologia Auto Access Height. System ten zmniejsza wysokość nadwozia o wartość do 40 mm, gdy pasażerowie przygotowują się do wsiadania lub wysiadania z pojazdu. Innym rozwiązaniem technologicznym dla aktywnych rodzin jest najnowszej generacji opaska na nadgarstek (Activity Key) do zamykania i otwierania pojazdu.

Sprawdź: TEST Range Rover Evoque FL HSE TD4: wyspiarski szyk

Ilość rozwiązań do jazdy terenowej sprawia, że Discovery odznacza się nadzwyczajnymi właściwościami podczas jazdy offroadowej, które łatwo wykorzysta nawet niedoświadczony kierowca. Wielotrybowy system Terrain Response 2, zapewnia optymalizację szeregu ustawień, od czułości pedału gazu do charakterystyki zmiany biegów, aby można je było dostosować do warunków jazdy jednym ruchem pokrętła – i pozwala nawet na automatyczny wybór optymalnego ustawienia, jeżeli kierowca nie jest pewien najlepszego wyboru.

Jednostki napędowe nowego Discovery to gama cztero- lub sześciocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych, połączonych z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF. Silniki benzynowe to 2.0 Ingenium Td4 180 KM oraz 3.0 V6 Si6 340 KM. Motory wysokoprężne to 2.0 Sd4 240 KM i 3.0 V6 Td6 258 KM.

Polska premiera Land Rovera Discovery odbędzie się 18 listopada podczas Warsaw Motoshow 2016.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku