Ten samochód to wcale nie hybryda, a pełnoprawna benzynowa limuzyna o sportowych właściwościach. Auto dostarczy sporo emocji dzięki bardzo mocnej jednostce napędowej. Pod maską ulokowano 5-litrowe V8, które dostarcza 473 KM (przy 7100 obr/min) i 527 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 4800 a 5600 obr./min). Silnik ten znany już z rasowego coupe RC F. Napęd na koła tylne trafia przy pomocy 8-biegowej zautomatyzowanej skrzyni.
Czytaj też: Agnieszka Radwańska i Lexus NX: tenisistka w nowej prestiżowej sesji
Według informacji Lexusa, model GS F waży 1830 kg, a to sprawia, że jest to najlżejsza sportowa limuzyna w segmencie E. Konkurencyjne Audi RS6, BMW M5 czy Mercedes AMG E 63 są około 200 kg cięższe, ale ich moce są za to wyższe w granicach 100 KM.
GS F od konwencjonalnego sedana różni się też wyglądem zewnętrznym. Karoseria ma bardziej sportowy charakter, z charakterystycznym ułożeniem układu wydechowego, jest ogromny i błyszczący wlot powietrza do silnika, czy sportowe felgi, wydające się być bezpośrednio zaczerpnięte z coupe RC F. Opony z przodu mają rozmiar 255/30 R 19, z tyłu 275/35 R19. Odpowiednio zmodyfikowano też pod kątem sportu zawieszenie. Mechanizm różnicowy typu TVD (Torque Vectoring Differential) dysponuje trzema trybami pracy: Standard, Slalom i Track.