W Polsce trwają przedpremierowe prezentacje nowego Lexusa IS. Zmiany stylistyczne, których celem było wyostrzenie rysów i podkreślenie sportowej smukłości samochodu, są łatwo dostrzegalne. Auto otrzymało nowe przednie światła LED, większe wloty powietrza, bardziej uwypukloną pokrywę silnika, przeprojektowany grill i zderzak. Charakter tyłu podkreślają wyraziste światła LED w kształcie trójwarstwowej litery L oraz wprowadzono chromowane wyloty rur wydechowych o przekroju w kształcie łzy. Gama kolorów została poszerzona o Deep Blue Mica (granatowy) i Graphite Black Glass Flake (czarny), a wykończeniem całości są nowe wzory felg aluminiowych.
We wnętrzu wzrok przykuwa ekran systemu multimedialnego, powiększony z 7 cali do 10,3 cala. Nowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości jest teraz wyraźniejszy i wygodniejszy w użyciu. Zmienił się także panel klimatyzacji, konsola centralna, tablica rozdzielcza i zegary. Wnętrze otrzymało nowe kolory – Nuance Black, Noble Brown i jasną kompozycję Chateau, która łączy odcień kości słoniowej z kolorem jasnoszarym.
Przeczytaj: Historia marki Lexus - poznaj najważniejsze fakty
Nabywcy będą mogli więc wybrać jeden z dwóch doskonałych zestawów audio: standardowy Lexus Display Audio z 7-calowym wyświetlaczem i funkcją Scout GPS Link, bądź system z nawigacją, ulepszonym sterownikiem Remote Touch, z nowym ekranem o przekątnej 10,3 cala oraz systemem audio Mark Levinson® Premium Surround z 15 głośnikami o łącznej mocy 835 watów.
Zmodernizowano także wyposażenie, aktualizując listę elektronicznych asystentów kierowcy, czynnie czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów. Ważną nowością jest pakiet Lexus Safety System+, który zawiera system zapobiegający najechaniu na pojazd poprzedzający, zderzeniu z pieszymi lub innymi przeszkodami (PCS) z funkcją automatycznego hamowania, system ostrzegania i korygowania toru jazdy po nieumyślnym opuszczeniu pasa ruchu (LDA), automatyczne światła drogowe (AHB) a także aktywny tempomat radarowy i opcjonalnie monitor martwego pola lusterek wstecznych z funkcją ostrzegania o poprzecznym ruchu podczas cofania (Rear Cross Traffic Alert).
Sprawdź też: TEST Lexus RC 200t F Sport: wcale nie taki sportowy
Gama silników pozostaje bez zmian. Lexus IS 200t z napędem na tylną oś jest wyposażony w 4-cylindrowy rzędowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem twin-scroll i intercoolerem, który współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten niedawno wszedł na rynek, wprowadzając wiele innowacyjnych technologii, takich jak Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), który umożliwia przełączanie cyklu Otto na cykl Atkinsona. Auto osiąga moc 245 KM przy 5800 obr./min. i 350 Nm mocy w zakresie od 1650 do 4400 obr./min.
Lexus IS 300h oferuje napęd hybrydowy o łącznej mocy 223 KM, składający się z silnika 2.5 DOHC z dual VVT-i o mocy 180 KM i momencie obrotowym 221 Nm, który wspiera silnik elektryczny o mocy 143 KM i 300 Nm, dostępnym od chwili ruszenia. Auto przyspiesza do "setki" w 8,3 s i zużywa średnio 4,2 l/100 km benzyny.
.
Lexus IS - polski CENNIK
.
wersja / silnik | IS 200t cena promocyjna |
IS 300h cena promocyjna |
ELEGANCE + pakiet SENSE |
178 800 zł 154 900 zł |
192 800 zł 170 900 zł |
F SPORT + pakiet GPS + czujniki parkowania + inteligentny kluczyk +reflektory full LED |
214 900 zł 192 900 zł |
228 800 zł 204 800 zł |
F SPORT + pakiet GPS + pakiet FUJI + czujniki parkowania + inteligentny kluczyk +reflektory full LED |
229 800 zł 206 400 zł |
243 600 zł 218 200 zł |