Stylistycznie, auto upodobniło się do hitowego NX-a, który bije wszelkie rekordy popularności. Mierzący 4890 mm długości, 1895 mm szerokości, 1690 mm wysokości i 2790 mm rozstawu osi samochód, ma rywalizować z takimi konkurentami jak Audi Q5, BMW X3 czy Mercedes GLC.
Czytaj: Lexus IS 200t z nowym silnikiem: Bez hybrydy
Argumentów ma dostarczyć również przeprojektowane wnętrze. W przypadku RX-a, jest to połączenie wnętrz mniejszego NX-a i sportowego modelu RC F. Pośród materiałów wykończeniowych znajdziemy m.in. wysokogatunkowe skóry, aluminium czy drewno wycinane laserem. Na środku kokpitu króluje ekran systemu multimedialnego o przekątnej 12,3 cala, a za odpowiednie nagłośnienie wnętrza dba system audio sygnowany przez firmę Mark&Levinson. Producent deklaruje, że w środku Lexusa RX, będzie również więcej miejsca.
Zobacz: Przyszłość nadciąga! Lewitująca deska Lexusa
W porównaniu do amerykańskiej oferty, pod maską europejskiego Lexusa RX będą pracować inne jednostki napędowe. W hybrydowej wersji RX450h benzyniak będzie miał 3.5 l pojemności, 6 cylindrów w układzie V i silnik elektryczny, których łączna moc to około 300 KM. Kto nie zdecyduje się na odmianę hybrydową, umożliwiony zostanie wybór auta z 2-litrowym benzyniakiem, czyli modelu RX200t. Moc powinna oscylować w okolicach 245 KM.
Nowy Lexus RX trafi do europejskich salonów w drugiej połowie 2015 roku.