Po amerykańskim debiucie nowego CLA 250 na targach Consumer Electronics Show, Mercedes poszerza gamę na amerykańskim rynku o skoncentrowanego na osiągach Mercedesa-AMG CLA 35 4MATIC. Nowy model jest napędzany 2-litrowym, turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem o mocy 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego.
Osiągi
Całą moc na koła pomaga przenieść superszybka, 7-stopniowa dwusprzęgłową automatyczna skrzynia biegów. Duet w postaci 2-litrowego silnika z turbodoładowaniem twin-scroll i skrzyni 7G-tronic rozpędzi tę małą rakietę do 100 km/h w 4,8 s.
Podobnie jak w modelu A 35 i A 35 Limuzyna, w nowym CLA 35 producent ponownie uraczył nas podstawowym napędem 4Matic. Zastosowany napęd domyślnie przekierowuje 100 proc. momentu na przednią oś, natomiast kiedy system uzna to za konieczne, rozdzieli moment na obie osie w proporcji 50/50.
Design
Względem słabszych wersji — na tę chwilę — topowy wariant nowego CLA wyróżnia się lekko zmodyfikowaną linią AMG, w której skład wchodzi sportowo wyprofilowany przedni zderzak, szerokie boczne listwy progowe, a z tyłu znany już dobrze zderzak ozdobiony czarnym dyfuzorem i dwiema końcówkami wydechu. Dodatkowo całą linię niskiego coupe kończy klapa bagażnika z widoczną lotką.
Zahaczając o kwestię felg, w standardzie będą dostępne 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich, natomiast podobnie jak we wcześniej wspomnianych modelach, w konfiguratorze będą dostępne także trzy inne wzory 19-calowych felg.
Inteligencja
Jeśli widzieliśmy wcześniej wnętrze najnowszych kompaktowych modeli Mercedesa, kabina nowego CLA nie powali nas na kolana. Przednie siedzenia są dokładnie takie same jak w hatchbacku, w tym także nowa, spłaszczona sportowa kierownica i dwa cyfrowe ekrany o przekątnej 10,25-cala z najnowszym systemem info-rozrywki MBUX na pokładzie (Mercedes-Benz User Experience).
System MBUX, będący jednocześnie naszym osobistym asystentem, rozumie zdania złożone, realizuje nasze prośby i pomaga w sprawach życia codziennego, przykładowo: zawsze znajdzie najkrótszą drogę do domu, zasugeruję nam, abyśmy zadzwonili do żony, czy nawet po dłuższej trasie poprosi o chwilę przerwy. Co prawda, zanim system nauczy się naszych nawyków, może trochę minąć, ale kiedy już się dobrze z nim poznamy, przebywanie w samochodzie będzie przyjemne jak nigdy wcześniej.
Aby jeszcze bardziej urozmaicić sobie pokonywane kilometry w nowym CLA 35, możemy wybrać spośród 64 dostępnych kolorów oświetlenia ambientowego lub trzech trybów wyświetlania informacji na ekranach: Klasyczny, Sportowy i Wyścigowy.
Sportowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC doczeka się swojego oficjalnego debiutu na New York Auto Show już 16 kwietnia br. Producent na tę chwilę nie podaje żadnych informacji dotyczących cen. Można się jedynie domyślać, że będzie nieco droższy od modelu A 35 AMG.