Portfolio nowego Mercedesa Klasy CLA Shooting Brake powiększyło się właśnie o dwóch nowych członków - CLA 45 i 45 S AMG. Nadwozie Shooting Brake znamy już z poprzedniej generacji CLA, która była pierwszą propozycją tego rodzaju. Do tej pory tym śladem poszła tylko KIA z modelem ProCeed, jednak tylko Mercedes-AMG mógł sobie pozwolić, aby tak cywilne, rodzinne i praktyczne auto dysponowało tak ogromną mocą.
Sprawdź: Mercedes-AMG CLA 35 w praktycznym nadwoziu. Rasowy Shooting Brake debiutuje
Pierwsza propozycja, czyli CLA 35 AMG z 2-litrowej jednostki wyciska 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Wydawałoby się, że to w zupełności wystarczy, jednak skoro wcześniejsza generacja CLA 45 generowała 381 KM, stworzenie przez niemieckich inżynierów czegoś mocniejszego było tylko kwestią czasu. Tym sposobem na świat przyszły dwa bliźniacze warianty z oznaczeniami 45 i 45 S.
Drugi na liście, czyli CLA 45 dysponujący 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2-litrów, rozwija 387 KM i 480 Nm momentu obrotowego. Względem poprzednika jest lepiej, co było raczej do przewidzenia. Najmocniejszy w całej rodzinie wariant CLA 45 S skrywa pod maską tą samą jednostkę, jednak jej moc sięga 421 KM i 500 Nm momentu obrotowego.
Zobacz: Mercedes A45 AMG i CLA 45 AMG debiutują. Koniec tajemnicy na Goodwood Festival of Speed - WIDEO
Najmocniejszy czterocylindrowiec świata współpracuje z 8-biegową dwu-sprzęgłową skrzynią automatyczną i inteligentnym napędem na cztery koła 4MATIC+. Obydwa warianty rozpędzają się od 0 do 100 km/h w czasie ok. 4 sekund, jednak prędkość maksymalna wariantu S została zwiększona do 270 km/h, wówczas gdy wszystkie inne modele mają założoną blokadę do 250 km/h.
Nadwozie modelu CLA 45 i 45 S nie różni się znacznie od wariantu CLA 35, jednak tylko te mocniejsze otrzymały pionowy grill Panamericana z wielkimi wlotami powietrza. Poszerzone zostały także wloty na bokach przedniego zderzaka. Różnic doszukać się można również z tyłu, gdzie zamiast dwóch końcówek wydechu egzemplarze z liczbą 45 na klapie bagażnika mają aż cztery. Mocniejsze warianty są wyposażone także w większe tarcze hamulcowe.
Przeczytaj także: Dwa warianty Mercedesa-AMG GLC 63 S doczekały się zmian. Skromny lifting i ogromna moc
W kabinie topowych wariantów jest równie gorąco, jak na zewnątrz. To wszystko przez sportowe smaczki, jak czerwone pasy bezpieczeństwa, kubełkowe sportowe fotele, obszytą Alkantarą kierownicę i opcjonalne elementy z włókna węglowego. Za zapewnienie rozrywki i informacji niezmiennie odpowiada system MBUX (Mercedes-Benz User Experience), który w wariantach AMG poszerza możliwości konfiguracji zegarów o sportowe motywy.