Nowy Mercedes-AMG E 63 4MATIC + debiutuje w dwóch wersjach nadwozia. Oferta Klasy E jest już kompletna! - WIDEO, GALERIA

2020-06-18 13:44

W pierwszym kwartale 2020 r. poznaliśmy warianty cywilne, terenowe i sportowe odświeżonej Klasy E. Niedługo później niemiecki producent zaprezentował modne warianty Coupe oraz Cabrio. A teraz, tuż przed wakacjami, debiutuje flagowy, potężny i piekielnie szybki Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ . Nowa bestia z Affalterbach będzie dostępna w dwóch wersjach nadwozia — Limuzyna oraz Kombi.

Stylistyka zewnętrzna nowego Mercedesa-AMG E 63 4MATIC+, względem cywilnych wariantów tego modelu, nie różni się tak bardzo, jak można było się tego spodziewać. Podobnie jak w poprzednich odsłonach sportowej limuzyny lub kombi, najmocniejsze warianty wyróżniają cztery trapezoidalne końcówki układu wydechowego, szersze listwy progowe, agresywne zderzaki, ogromne wloty powietrza i ogromne tarcze hamulcowe.

Groźny i pewny siebie

W odróżnieniu jednak od swojego poprzednika odświeżone wersje AMG zostały wyposażone w dedykowany dla najmocniejszych modeli grill Panamericana. Nie sposób też zapomnieć o oznaczeniach V8 biturbo na nadkolach, które mają za zadanie informować innych kierowców na światłach, z czym mają do czynienia. Bardziej dynamiczny wygląd współtworzą również smuklejsze, w pełni diodowe reflektory, poszerzone o 27 mm nadkola oraz pokrywa silnika z charakterystycznymi, muskularnymi przetłoczeniami.

Zaktualizowana kabina

W kabinie sportowego E 63 AMG nowością jest natomiast najnowszy system info-rozrywki MBUX (Mercedes-Benz User Experience) z dotykowym ekranem, gładzikiem służącym do sterowania funkcjami multimediów oraz inteligentnym sterowaniem głosowym. Domyślnie obydwa wyświetlacze tworzące panoramiczny kokpit, ukryte pod wspólną szklaną taflą, mierzą 10,25-cala, jednak opcjonalnie mogą zostać powiększone do 12,25-cala. Cyfrowy zestaw wskaźników oferuje trzy style grafiki AMG (Modern Classic, Sport i Supersport). Za pomocą menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki AMG, takie jak parametry silnika, „rozgrzewka” czy miernik przeciążeń.

Sprawdź: Nowy Mercedes-Benz Klasy E Coupe i Cabrio. Jeszcze więcej stylu i technologii w sportowym nadwoziu

(2021) Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Kombi

i

Autor: Mercedes-Benz (2021) Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Kombi

Drugą i bardzo istotną nowością jest nowa kierownica AMG Performance, którą tworzą podwójne ramiona i zintegrowane przyciski. Obręcz może być obszyta skórą, mikrofibrą DINAMICA lub połączeniem obu materiałów. W kole kierownicy znajduje się mata sensoryczna wykrywająca dotyk dłoni – jeśli kierowca przez pewien czas nie trzyma rąk na wieńcu, uruchamiana jest kaskada sygnałów ostrzegawczych, która ostatecznie, w obliczu braku reakcji, aktywuje Asystenta awaryjnego hamowania (Emergency Brake Assist)

Tak działa system MBUX:

Osiągi

Pod maską wariantu E 63 4MATIC+ pracuje 4-litrowy silnik AMG V8 BiTurbo, który generuje 571 KM przy 5750-6500 obr./min i 750 Nm przy 2250-5000 obr./min (612 KM i 850 Nm w wersji "S"). Jednostka współpracuje z 9-biegową przekładnią AMG SPEEDSHIFT MCT, łączącą błyskawiczne reakcje i szybką zmianę przełożeń z wysoką efektywnością. Sprint do pierwszej "setki" w nadwoziu Limuzyna zajmuje jedynie 3,5 s. (3,4 s. w wersji "S") i 3,6 s. w nadwoziu Kombi (3,5 w wersji "S"). Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie wynosi 250 km/h (300 km/h w wersji "S").

Zobacz: Debiutuje Mercedes-Benz Klasy E po liftingu! Zaprezentowano wariant cywilny, sportowy i terenowy - GALERIA

(2021) Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Limuzyna

i

Autor: Mercedes-Benz (2021) Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Limuzyna

Wszystkie warianty E 63 są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ o zmiennym rozkładzie momentu obrotowego. Wariant "S" dodatkowo oferuje tryb Drift, dostępny trybie jazdy RACE, który potrafi przenieść do 100 proc. mocy na wyłącznie na tylną oś. Mercedes-AMG E 63 zaopatrzono także w elektronicznie regulowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego tylnej osi. Podczas dynamicznej jazdy pozwala ona zmniejszyć poślizg koła po wewnętrznej stronie zakrętu, i to bez żadnej interwencji ze strony układu hamulcowego.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ - dane techniczne

Silnik Moc Napęd Skrzynia 0-100 km/h Prędkość max.
4.0 V8 biturbo

571 KM przy 5750-6500 obr./min

& 750 Nm przy 2250-5000 obr./min

4MATIC+ 9G AMG SPEEDSHIFT MCT

3,5 s (Limuzyna)

3,6 s (Kombi)

250 km/h

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ - dane techniczne

Silnik Moc Napęd Skrzynia 0-100 km/h Prędkość max.
4.0 V8 biturbo

612 KM przy 5750-6500 obr./min

& 850 Nm przy 2500-4500 obr./min

4MATIC+ 9G AMG SPEEDSHIFT MCT

3,4 s (Limuzyna)

3,5 s (Kombi)

300 km/h /

290 km/h (Kombi)

Nasi Partnerzy polecają