Ze względu na coraz większe przywiązanie do niższego zużycia paliwa, zmniejszanie pojemności silnikowych jest nieuchronne w świecie motoryzacji. Nawet w Mercedesie obserwuje się w ostatnim czasie downsizing. Świetnym przykładem jest 2.0-litrowy, 4 cylindrowy motor o mocy aż 360 KM, debiutujący rok temu w modelu A45 AMG. Dziś stosuje się ten najmocniejszy na rynku 2.0-litrowy agregat w aż trzech sportowych modelach marki z oznaczeniami AMG.
Przeczytaj: Nowy Mercedes-Benz Klasa C 2015: Elegancja powraca - WIDEO
Podobny zabieg dopadnie pozycjonowaną w klasie średniej wyższej usportowioną Klasę C. Sedan najnowszej generacji z emblematem C 63 AMG na klapie kufra, pożegna się 6.2-litrową jednostką napędową pod maską. Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH przy okazji Salonu Samochodowego w Detroit zdradził dziennikarzom, że motor ten zostanie zastąpiony nowym 4-litrowym silnikiem Twin Turbo w układzie V8.
Więcej informacji w tym temacie jest objęta tajemnicą. Na razie klienci decydujący się na zakup nowego Mercedesa Klasy C, będą musieli się zadowolić co najwyżej pakietem stylistycznym od AMG, który prezentujemy na fotografiach.