Marka ze Stuttgartu już drugi rok z rzędu jest partnerem i współorganizatorem turniejów ESL One na całym świecie. Świat e-sportu to dla niemieckiego producenta bardzo ważne miejsce, w którym może pokazać młodym klientom i przyszłym kierowcom swoje najnowsze rozwiązania w zakresie technologii i czystej motoryzacji.
Grow Up
Mercedes sprawnie odmładza swoją gamę modelową i nie bez powodu zaczął od tych kompaktowych gwiazdeczek. Celem kampanii “Grow Up” jest zwrócenie swojej uwagi w środowisku ludzi młodych, nowoczesnych i zainteresowanych rozwijającą się technologią i nowymi trendami. Zaprezentowana rok temu nowa Klasa A narobiła w świecie motoryzacji wiele zamieszania. Nowa, modna, najbardziej zaawansowana pod kątem technologicznym, stała się ikoną wymarzonego auta kompaktowego wśród młodzieży.
Wcześniejsza generacja Klasy A (W176) i jej nieco większy kuzyn Klasy CLA (C117), po swoim debiucie odniosły ogromny sukces. Model CLA w nadwoziu coupe i shooting brake otworzyły wtedy drzwi do całkowicie nowego segmentu aut kompaktowych i znalazły około 750 tys. nabywców. Nowe CLA reprezentuje jeszcze bardziej zaawansowany stopień rozwoju w dziedzinie samochodowej technologi, pokazując przy tym, że jego emocjonujący i sportowy charakter są teraz jeszcze silniejsze.

i
Nowa generacja
Nowe czterodrzwiowe coupe Mercedesa, podobnie jak zaprezentowana rok temu nowa Klasa A, uwodzi swoim designem i podnosi konkurencji poprzeczkę jeszcze wyżej. Z jednej strony nowe CLA dalej jest eleganckie, ale dzięki przyjemnym dla oka proporcjom tj. - długiej masce, szerokiemu rozstawowi kół oraz charakterystycznym przetłoczeniom, podkreśla swój sportowy pazur. Mercedes zawsze rządził się zasadą — wszystko mogę, nic nie muszę.
Nowa Klasa CLA urosła i to czuć. Względem poprzednika nadwozie jest dłuższe o 48 mm (4688 mm) i szersze o 53 mm (1830 mm). Auto urosło też pod spodem. Teraz rozstaw osi wynosi 2729 mm (+30 mm). Natomiast rozstaw kół przednich urósł do 1612 mm (+63 mm) i tylnych do 1602 mm (+55 mm). Dzięki szerszemu rozstawu osi i niżej położonemu środkowi ciężkości, nowe CLA ma oferować najbardziej sportową charakterystykę prowadzenia wśród wszystkich nowych kompaktów Mercedesa.

i
Nowy MBUX
Wysoko zaawansowany system inforozrywki Mercedes-Benz User Experiance (MBUX) rok po debiucie w nowym CLA na CES w Las Vegas dalej się uczy, ale jest coraz lepszy. Interfejs w żadnym stopniu nie odbiega od tego, który znamy z nowej Klasy A, aczkolwiek zostały tu wprowadzone małe poprawki. Przetestowaliśmy MBUX w Klasie A - KLIKNIJ i SPRAWDŹ.
W nowym CLA zagościła najnowsza wersja sterowania głosowego dla systemu MBUX - Mercedes-Benz User Experience. Przykładowo, asystent głosowy jest w stanie rozpoznawać i odpowiadać na znacznie bardziej skomplikowane zapytania.
— mówi Sajjad Khan, Członek Zarządu Mercedes-Benz.
Co więcej, asystent głosowy nie myli już poleceń z rozmowami podróżujących, co zdarzało i zdarza się w Klasie A. Jak do tego dochodziło? Przy zwykłej rozmowie ze swoimi pasażerami wypowiedzenie słowa “Mercedes” powodowało natychmiastowe uruchomienie asystenta. Teraz nasz osobisty asystent zareaguje wyłącznie na polecenie “Hej, Mercedes”.

i
Jeszcze lepsze systemy wsparcia
Nowe CLA jest zdecydowanie bezpieczniejsze od poprzednika. Wszystko dzięki technologii i funkcjom, o których wcześniej słyszeliśmy wyłącznie z flagowca niemieckiego producenta — Klasy S. Mercedes stawia na bezpieczeństwo i komfort, przez co po raz pierwszy pozwala Klasie CLA na częściową jazdę autonomiczną. Teraz auto posiada udoskonalone układy kamer i radarów, którymi rejestruje drogę pół kilometra przed sobą.
Active Distance Assist DISTRONIC to system z pakietu bezpieczeństwa jazdy, który potrafi w wygodny sposób regulować prędkość auta przed zbliżającym się zakrętem, skrzyżowaniem czy rondem. Ponadto na pokładzie znajdą się inne systemy tj. Active Emergency Stop Assist, który samoczynnie wyhamuje auto w razie potrzeby bez zbaczania z toru jazdy, a także intuicyjny asystent zmiany pasa ruchu Active Lane Change Assist.
W standardzie znajdzie się ulepszony układ Active Brake Assist, który skutecznie zapobiegnie lub pomoże w złagodzeniu skutków zderzenia z innym wolniejszym, hamującym lub stojącym pojazdem. Dodatkowo system rozpoznaje także przechodniów i rowerzystów. Na pokładzie każdego CLA znajdzie się również Active Lane Keeping Assist, którego zadaniem jest ostrzec kierowcę poprzez emitowanie na kierownicy impulsów, w momencie, kiedy samochód nieumyślnie zjedzie ze swojego pasa ruchu z prędkością w zakresie od 60 do nawet 200 km/h. W sytuacji, gdzie auto przekroczy linię ciągłą, system skoryguje tor jazdy z powrotem na pas ruchu poprzez przyhamowaniu lewej lub prawej strony pojazdu.

i
Jednostki napędowe
Pod maską zaskoczenia nie ma. CLA podobnie, jak w poprzedniej generacji, dzieli swoje jednostki napędowe z Klasą A. Potwierdza to fakt, że CLA po raz pierwszy zadebiutowało w Las Vegas w wersji CLA 250, czyli w wariancie z 4-cylindrową jednostką o pojemności 2 litrów, która generuje 225 KM i 350 Nm momentu obrotowego, przy współpracy z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT.
Nie ulega wątpliwości, że nowe CLA doczeka się również wersji 35 AMG i tych mocniejszych, które już niebawem spotkamy w Klasie A.
Kiedy debiut na polskim rynku?
Cennik samochodu nie jest jeszcze znany. CLA pojawi się na polskim rynku w maju br. ze znacznie bogatszą ofertą jednostek napędowych i dostępnych przekładni. Zapowiada się na to, że rozszerzona gama obejmie zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne, które będą współpracować ze skrzyniami manualnymi lub automatycznymi, w tym także pojawią się wersje czteronapędowe z napędem 4MATIC.