Nowy Mercedes-Benz CLS: trzecia generacja oryginału

2017-11-30 17:27

Mercedes-Benz CLS trzeciej generacji debiutuje i daje początek nowemu językowi designu Mercedes-Benz. Jednocześnie nowe wcielenie czterodrzwiowego coupe odzwierciedla ponadczasową aurę pierwszego CLS-a, który stworzył nowy segment rynku. Auto ma imponować komfortem na dalekich trasach oraz świetnym wyciszeniem i niezrównanym zaawansowaniem technicznym. Pod maską pojawią się rzędowe "szóstki" i "czwórki" zasilane benzyną oraz olejem napędowym.

Mercedes-Benz prezentując w 2003 roku pierwszego CLS-a, stworzył nowy segment rynku, w którym po raz pierwszy elegancja i dynamizm coupe spotkały się z komfortem i funkcjonalnością limuzyny. Trzecia generacja tego modelu jeszcze mocniej niż dotąd akcentuje swój unikalny charakter trendsettera: ma prawdziwe geny CLS-a, ze smukłą linią szyb i łukowatą, nisko poprowadzoną krawędzią dachu.

Design auta stanowi kolejny przykład ewolucji języka zredukowanych linii i krawędzi. Cechy charakterystyczne to rozszerzający się ku dołowi grill oraz pochylony do przodu profil przedniego pasa. Kolejne znaki rozpoznawcze to szerokie, smukłe reflektory główne oraz dwuczęściowe tylne lampy. Auto może się pochwalić doskonałą efektywnością aerodynamiczną, czego dowodem jest współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,26. Wysoką jakość wykończenia luksusowego wnętrza podkreśla szeroki wybór wysokiej próby materiałów. Pojemny bagażnik pomieści 520 litrów, a gdy zajdzie taka potrzeba, uda się go powiększyć poprzez złożenie trójdzielnego oparcia kanapy.

Przeczytaj też: TEST Mercedes-Benz E400 Coupe 4Matic

Najnowszy CLS korzysta z całkiem nowych silników. W chwili premiery rynkowej do wyboru będą trzy jednostki napędowe o 6 cylindrach: CLS 350d 4MATIC 286 KM i 600 Nm, CLS 400d 4MATIC 340 KM i 700 Nm oraz CLS 450 4MATIC o mocy 367 KM i 500 Nm. Wersja CLS 450 oferuje krótkotrwale dodatkowe 250 Nm oraz 22 KM, dostępne dzięki funkcji EQ Boost. Zintegrowana jednostka elektryczna wspiera silnik spalinowy np. podczas przyspieszania i zasila akumulator energią odzyskiwaną w procesie wysokowydajnej rekuperacji.

Komfortową stronę pojazdu odzwierciedla m.in. zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL, kontrola komfortu ENERGIZING (łączy działanie poszczególnych układów samochodu z zakresu komfortu. Wykorzystuje funkcje klimatyzacji, foteli, oświetlenie i nagłośnienie, aby wykreować w kabinie specyficzną atmosferę, dopasowaną do nastroju i potrzeb podróżujących) oraz najnowsza generacja systemów informacyjno-rozrywkowych z funkcjami mobilnego biura (In-Car-Office).

Seryjnie auto będzie oferowało: reflektory diodowe LEDHigh Performance, 18-calowe lekkie obręcze, systemy wspomagające Lane Keeping Assist i Speed Limit Assist, 12,3-calowy ekran multimediów, nastrojowe oświetlenie z iluminowanymi otworami wentylacyjnymi, usługi Mercedes me connect oraz moduł komunikacji z łącznością LTE. Dla ułatwienia obsługi panel dotykowy na konsoli środkowej wysyła sygnały haptyczne i akustyczne, potwierdzając wykonywane operacje. W opcjach znajdziemy m.in. rozbudowaną łączność ze smartfonem przy użyciu Mercedes-Benz Link i bezprzewodową możliwość ładowania telefonu.

Sprzedaż samochodu rozpocznie się w marcu 2018 r.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku