Mercedes-Benz GLE Coupe to samochód, który architekturą techniczną dużych SUV-ów łączy ze sportowym charakterem i elegancją pojazdów z nadwoziem typu coupe. Początkowo polska oferta obejmuje wersje 350 d 4MATIC i 400 d 4MATIC zasilane mocnym 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym (odpowiednio, 272 KM i 330 KM). Już podstawowy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s, a mocniejszy – w 5,7 s. Na szczycie stoi sportowy wariant AMG 53 4MATIC+ (435 KM) o imponującej zwinności prowadzenia. Wariant ten „setkę” ze startu zatrzymanego osiąga w 5,3 s. Wkrótce do oferty trafi hybrydowy wariant plug-in GLE 350 de Coupe 4MATIC o lokalnie bezemisyjnym zasięgu przekraczającym 100 km.
Przeczytaj: Zna się na żartach i porozmawia o uczuciach. Dla kogo jest Mercedes-Benz CLA Coupe? WIDEO, OPINIA
Design nowego Mercedesa GLE Coupe łączy smukłą sylwetkę i opadającą linię dachu z funkcjonalnością SUV-a. Jednocześnie, na tle poprzednika, nowy model wyróżnia się udoskonaloną efektywnością aerodynamiczną. Współczynnik oporu powietrza osiąga tu doskonałą jak SUV-a wartość 0,32 (poprzednia generacja: 0,35). Wpływa to na obniżenie zużycia paliwa, ale również na ograniczenie poziomu hałasu.
WIDEO - taki jest Mercedes-Benz GLE Coupe
Wizytówką nowego GLE Coupe jest specjalnie zestrojone podwozie. Przełożenie układu kierowniczego stało się bardziej bezpośrednie. Auto występuje w trzech wariantach zawieszenia o indywidualnych dla tego modelu nastawach (stalowe, pneumatyczne AIRMATIC lub aktywne E-ACTIVE BODY CONTROL oparte na instalacji 48 V).
Testowaliśmy: 4 cylindry za 300 tys. zł. Czy Mercedes-Benz GLE 300d 4MATIC z bazowym motorem to dobry wybór?
We wnętrzu nowy Mercedes-Benz GLE Coupe oferuje większą przestrzeń niż poprzednik i największy bagażnik w swoim segmencie (do 1790 l, długość przestrzeni ładunkowej to prawie 2 m). Na pokładzie nie zabrakło „samouczącego się” systemu multimedialnego MBUX oraz najnowszej generacji systemów wsparcia kierowcy i rozszerzonych predykcyjnych funkcji ochronnych z rodziny PRE-SAFE.
Mercedes-Benz GLE Coupe w Polsce kosztuje od 372 700 za za wariant 350 d 4MATIC Coupe. Mocniejszy model 400 d 4MATIC Coupe to wydatek minimum 395 700 zł. Na AMG 53 4MATIC Coupe trzeba wydać co najmniej 465 000 zł.
WIDEO - taki jest Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC Coupe