Nowy Mercedes-Benz GLS został zaprezentowany w dwóch wersjach. Podstawowy model GLS 450 4MATIC napędza 3-litrowy turbodoładowany rzędowy silnik, wspomagany 48-woltowym motorem elektrycznym EQ Boost. Łącznie generowana moc wynosi 369 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Natomiast mocniejsza odmiana GLS 580 4MATIC jest napędzana 4-litrowym silnikiem V8 o podwójnym turbodoładowaniu, który również wspiera 48-woltowy motor EQ Boost. W tym wypadku mamy do czynienia z mocą 489 KM i 700 Nm momentu obrotowego.
Niezależnie od wersji silnikowej, nowy GLS współpracuje z 9-stopniową przekładnią automatyczną 9G-Tronic, która przenosi cały moment obrotowy na wszystkie cztery koła (4MATIC). Dzięki superszybkiej dwusprzęgłowej skrzyni, rozpędzenie blisko 2,5-tonowego GLS-a od 0 do 100 km/h to kwestia 5,9 s. (GLS 450) lub 5,2 s. (GLS 580). Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 209 km/h.
Podobnie jak mniejszy Mercedes Klasy GLE, nowy GLS może zostać opcjonalnie wyposażony w E-Active Body Control. Wspomagane 48-woltowym motorem elektrycznym, hydropneumatyczne zawieszenie zapewnia trzyrzędowe skrzyżowanie, które umożliwia skanowanie dróg i wstępne określenie tłumienia, a także pomaga wyjść z trudnych sytuacji terenowych tj. piasek, błoto czy skały.
Zobacz: Dwa warianty Mercedesa-AMG GLC 63 S po zmianach
SUV Klasy GLS ma również wiele wspólnego z Klasą GLE wizualnie. Największe podobieństwo widać z przodu, gdzie przeniesiono te same podwójne chromowane kratki wlotu powietrza i umieszczone centralnie logo Mercedes-Benz. W standardzie wersja GLS 450 otrzymuje 19-calowe felgi, natomiast GLS 580 21-calowe
Względem poprzednika, trzecia generacja Klasy GLS jest dłuższa, szersza i ma większy rozstaw osi. Teraz SUV jest długi na 5207 mm (+77), szeroki na 1956 mm (+22) i wysoki na 1850 mm, a rozstaw osi wynosi aktualnie 3135 mm (+60). Cała ta dodatkowa przestrzeń pozwala na przewiezienie w trzech rzędach siedzeń aż 7 osób. Z kolei opcjonalnie można wybrać 6-osobowy układ, po wyposażeniu drugiego rzędu GLS-a w fotele kapitańskie oraz masywny dach panoramiczny z 50 proc. większym obszarem widzenia.
Do dyspozycji kierowcy jest nowy system info-rozrywki MBUX (Mercedes-Benz User Experience) z cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3-cala i centralnym ekranem dotykowym również o przekątnej 12,3-cala z nawigacją w standardzie. Na liście opcji wyposażenia standardowego znalazł się również system dźwięku przestrzennego Burmester, indukcyjne ładowanie bezprzewodowe, 64-kolorowe oświetlenie wnętrza, dziewięć portów USB oraz łączność z systemem Apple Carplay i Android Auto. Zainteresowani podgrzewanymi i chłodzonymi uchwytami na kubki, wyświetlaczem head-up lub funkcjami masażu, będą musieli dopłacić.
Klasa GLS w standardzie wyróżnia się także wysokim poziomem bezpieczeństwa. Już w podstawowej wersji wyposażenia otrzymamy takie systemy jak automatyczne hamowanie awaryjne, aktywna pomoc przy parkowaniu z kamerą 360-stopni, a nawet komunikację między innymi samochodami marki Mercedes-Benz.
Zaawansowany pakiet z technologią zatrzymywania i ruszania z radarem, wspomaganiem kierownicy, asystentem ograniczenia prędkości i mnóstwem innych funkcji, jest już opcją
Ceny nowego Mercedesa Klasy GLS nie są jeszcze znane, ale wszystko wskazuje na to, że terenowy odpowiednik Klasy S trafi do sprzedaży jeszcze tego roku.