U wybranych dealerów niemieckiej marki można już składać zamówienia na nowego Mercedesa Klasy GLS w dwóch wersjach silnikowych. Pierwszą z nich jest GLS 350 d 4MATIC, napędzany 3-litrowym turbodoładowanym rzędowym silnikiem, generującym 286 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Inteligentny napęd na wszystkie koła 4MATIC w połączeniu z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7 sekund.
Sprawdź: Nowy Mercedes-Benz GLS debiutuje. To 7-osobowy SUV najwyższej klasy
Drugim wariantem jest GLS 400 d 4MATIC, który z tej samej jednostki wyciska moc 330 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Silnik przy współpracy z tą samą skrzynią i tym samym napędem na cztery koła osiąga pierwszą setkę po 6,3 sekundy. Cena tych wariantów bez wyposażenia dodatkowego wynosi kolejno 399 900 zł (GLS 350 d 4MATIC) oraz 418 200 zł (GLS 400 d 4MATIC).
Limuzyna typu SUV
Jako Klasa S wśród SUV-ów, nowy Mercedes-Benz GLS oferuje więcej wszystkiego - jest wygodniejszy, bardziej luksusowy i jeszcze większy od poprzednika. Teraz największa gwiazda w rodzinie producenta mierzy 5207 mm długości (+77 mm), 1956 mm szerokości (+22 mm) i 1850 mm wysokości (+ 0 mm). Ilość miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń, dodatkowo potęguje wydłużony rozstaw osi o długości 3135 mm (+60 mm). Wszystkie trzy rzędy siedzeń zapewniają nieziemską wygodę jazdy. Aby zwiększyć przestrzeń bagażową (maksymalnie 2400 litrów), fotele trzeciego rzędu można „schować”w podłodze, a drugiego –złożyć „na płasko”. Co więcej, GLS po raz pierwszy historii jest dostępny w konfiguracji 6-miejscowej z dwoma siedzeniami kapitańskimi w drugim rzędzie.
Zobacz także: Mercedes-Benz GLB zaprezentowany oficjalnie! To nowy 7-osobowy SUV
Standard na bogato
Choć są to wersje bazowe, bez licznych dodatków, w nowym Mercedesie GLS już w standardzie znajduje się bardzo dużo ciekawych i praktycznych rozwiązań, jak na przykład system info-rozrywki MBUX najnowszej generacji (Mercedes-Benz User Experience). Standardowa specyfikacja obejmuje dwa duże ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy oraz rozszerzone funkcje MBUX, takie jak: personalizacja (profile), funkcje predykcyjne, obsługa głosowa LINGUATRONIC z rozpoznawaniem naturalnie sformułowanych komend (aktywowana hasłem „Hej Mercedes”), hotspot WiFi oraz radio internetowe. System również bezproblemowo obsłuży popularne aplikacje Apple CarPlay oraz Android Auto.
Ponadto nadwozie Mercedesa GLS już w standardzie zawiera sportową linię AMG, która obejmuje przedni i tylny zderzak, poszerzone nadkola, 21-calowe obręcze ze stopów lekkich AMG, a także sportowy układ hamulcowy.
Opcje podnoszące luksus do maksimum
Za srogą dopłatą właściciele tego luksusowego do granic możliwości SUV-a mogą się cieszyć takimi opcjami jak
- Automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC z tyłu (3895 zł) z pięcioma strefami klimatycznymi;
- Pakiet innowacji MBUX (6831 zł) z Asystentem wnętrza MBUX, wyświetlaczem head-up i rozszerzoną rzeczywistością MBUX dla nawigacji;
- Pakiet rozrywki dla pasażerów z tyłu (MBUX Rear Seat Entertainment) (13267 zł) składający się z dwóch 11,6-calowych ekranów dotykowych, które pozwalają podróżującym w drugim rzędzie siedzeń na oglądanie filmów, słuchanie muzyki, korzystanie z internetu lub wywoływanie i wprowadzanie informacji o podróży;
- Podwozie E-ACTIVE BODY CONTROL (36696 zł) oferuje syntezę komfortu, precyzji i dynamiki w połączeniu z zaawansowanymi funkcjami terenowymi.
Wszystkie te odpłatne pakiety to zaledwie namiastka możliwości nowego Mercedesa Klasy GLS. Pierwsze egzemplarze można już zamawiać, natomiast trafią one do dealerów dopiero pod koniec bieżącego roku.
Model | Silnik | Cena |
---|---|---|
GLS 350 d 4MATIC | 3.0 (diesel) R6 | 399 900 zł |
GLS 400 d 4MATIC | 3.0 (diesel) R6 | 418 200 zł |