W porównaniu do poprzedniej generacji nowa Klasa C (W205) urosła niemal pod każdym względem. Auto ma 4686 mm długości (+95 mm), 1810 mm szerokości (+40 mm) i 1442 mm wysokości. Zwiększył się także rozstaw osi o spore 80 mm do 2840 mm. Przestrzeń bagażowa ma pojemność 480 l. Co ciekawe, pomimo większych wymiarów masa własna pojazdu spadła o nawet 100 kg (w zależności od wersji), a środek ciężkości powędrował nieco niżej. Kuracja odchudzająca była możliwa dzięki zastosowaniu większej ilości aluminiowych elementów. Niemcy chwalą się również niskim współczynnikiem oporu powietrza, który może wynieść nawet Cx=0,24.
Jeśli chodzi o wygląd to w tej kwestii zdania są podzielone. Niektórym przeszkadza fakt, iż Klasa C bardzo przypomina flagową limuzynę marki, czyli Klasę S. Inni zaś uważają to za zaletę. Nowemu modelowi jednak nie można zarzucić braku elegancji i dostojności. Wnętrze również zostało utrzymane w podobnym klimacie, dzięki czemu pasażerowie mogą poczuć się jak w dużo droższym aucie. Zastosowane materiały wykończeniowe w kabinie pochodzą stuprocentowo z półki premium, tak jak bogate wyposażenie, podnoszące komfort jazdy.
Sprawdź: Nowy Mercedes-Benz Klasa C 2015 na oficjalnych zdjęciach producenta
Początkowo klienci będą mogli wybrać jeden z trzech silników: diesla 2.2 l o mocy 170 KM i momencie obrotowym równym 400 Nm (C 220 BlueTEC) lub benzyniaki 1.6 l (156 KM, 250 Nm) oraz 2.0 l (184 KM, 300 Nm). Z czasem gama jednostek napędowych wzbogaci się m.in. o motor wysokoprężny 1.6 l (115 KM i 280 Nm lub 136 KM i 320 Nm) oraz 2.2 l o mocy 115 KM lub 204 KM. Dodatkowo pojawi się jeszcze pięć silników benzynowych o mocach od 156 KM do 238 KM.
Nie zabraknie także wersji hybrydowej (C 300 BlueTEC HYBRID) złożonej z 204-konnego "ropniaka" i jednostki elektrycznej o sile 27 KM. "Serca" będą połączone z 6-biegowym "manualem" lub 7-biegową przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS, a napęd standardowo trafia na tylną oś. Ponadto nabywcy będą mogli wyposażyć samochód w napęd na cztery koła 4Matic oraz pneumatyczne zawieszenie.
Znane są już pierwsze polskie ceny auta: C 180 - cena od 125 900 zł, C 200 - cena od 139 200 zł, C 220 BlueTEC - cena od 163 500 zł.