Jak przystało na pojazd pełniący rolę jednej z najbardziej popularnych limuzyn na świecie, nowe wydanie Klasy S zostało naszpikowane najnowszymi zdobyczami motoryzacyjnej techniki. Po za tym, że rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa podróżnych oraz systemy wspomagające kierowcę oparto na znanych już rozwiązaniach, postawiono także na prawdziwe nowinki - zaliczają się do nich: nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa zmniejszające ryzyka odniesienia obrażeń klatki piersiowej, światła hamowania o zmiennej intensywności świecenia, systemy Cross-Traffic Assist wykrywające zagrożenia, wpływające na uniknięcie nieoczekiwanych kolizji przy pokonywaniu skrzyżowań do prędkości 72 km/h, czy system Road Surface Scan, który korzystając z kamer umieszczonych w lusterku, prezentuje komputerowy obraz 3D drogi przed pojazdem, by na jego podstawie dostosowywać zawieszenie do najbardziej odpowiedniego tłumienia nierówności.
>>> Mercedes-Benz CLA: CENA w POLSCE od 118 900 zł - informacje, silniki, wymiary <<<
Auto poza tym, będzie m.in. posiadać: adaptacyjne reflektory, urządzenia utrzymujące pojazd na swoim pasie ruchu, czujniki martwego pola, system wykrywający pieszych i zwierzęta, automatyczne hamowanie w celu uniknięcia zderzenia, automatycznych asystentów parkowania, system odczytujący znaki drogowe, system Pre-Safe przygotowujący auto w razie nieuniknionej kolizji w tył pojazdu, czy adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go. W
W Mercedesie Klasy S nie znajdziemy już ani jednej żarówki, ponieważ wszelkie świetlne elementy wykorzystują bardziej oszczędną technologię LED-ową (ponad 190 diod LED odpowiada za oświetlenie drogi, samochodu, kabiny i bagażnika). Elegancka karoseria stała się bardziej łagodna stylistycznie względem poprzednika. Producent podaje, że w ofercie samochodu znajdą się dwie wersje nadwoziowe. Wersja z krótkim rozstawem osi (3035 mm) będzie mierzyć 5116 mm długości, a odmiana przedłużona o długości 5246 mm otrzyma rozstaw osi o rozmiarze 3165 mm. Obydwa warianty odznaczać się będą taką samą szerokością 1899 mm oraz wysokością 1483 mm.
Pod maską będą pracowały zmodernizowane silniki
symbol | silnik | moc | moment | przyspieszenie | prędkość maksymalna | spalanie |
S 400 HYBRID | 3,5 V6 +elektryczny | 306 KM +27 KM |
370 Nm +250 Nm |
6,8 s | 250 km/h | 6,3 l |
S 500 | 4,7 V8 | 455 KM | 700 Nm | 4,8 s | 250 km/h | 8,6 l |
S 350 BlueTEC | 3,0 V6 | 258 KM | 620 Nm | 6,8 s | 250 km/h | 5,5 l |
S 300 BlueTEC HYBRID | 2,1 R4 +elektryczny |
204 KM +27 KM |
500 KM +250 Nm |
7,6 s | 240 km/h | 4,4 l |
.