Nowego Mercedesa Klasy C można zamawiać w salonach. Najnowsza, piąta generacja niemieckiego bestsellera pojawiła się już na stronie polskiego importera. Choć w gruncie rzeczy komunikat prasowy z polskimi cenami jeszcze się nie pojawił, po wejściu w konfigurator nowego modelu mamy wszystko czarno na białym. Ile kosztuje nowa Klasa C?
Sprawdź: Nowy Mercedes-Benz Klasy C! Wyłącznie 4 cylindry i do 100 km zasięgu na prądzie - WIDEO, ZDJĘCIA
Zaprezentowany pod koniec lutego br. Mercedes-Benz Klasy C piątej generacji to rewolucyjny z wielu powodów model. Nowa odsłona jest nie tylko łudząco podobna do najnowszego flagowca Klasy S, z którym w dużej mierze dzieli design, kokpit i rozwiązania, ale jest także pierwszą Klasa C w historii, która będzie występować wyłącznie z 4-cylindrowymi silnikami. W ofercie tego modelu, podobnie jak w przypadku poprzednika, pojawią się jednostki benzynowe, wysokoprężne i hybrydowe, natomiast nawet najmocniejsze odmiany AMG z Affalterbach nie będą napędzane widlastymi motorami.
Lepiej, ale drożej
Cennik otwiera wersja C 180, którą napędza 1,5-litrowy benzyniak o mocy 170 KM (+20 boost) i 250 Nm (+200 boost). Taki bazowy wariant 9-biegową skrzynią automatyczną w standardzie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 232 km/h. Producent podkreśla, że ta konkretna wersja potrafi także niewiele spalić, bo średnie zużycie paliwa (WLTP) oscyluje w granicach 6,2-7,2 l/100 km. A cena? Cóż, za przysłowiowego "golasa" trzeba zapłacić co najmniej 173 900 zł.
W tej cenie otrzymujemy auto w wersji Adventage. Na wyposażeniu znajdą się standardowo dwa duże ekrany, rozbudowany system MBUX z nawigacją, systemu wspomagające kierowcę, podgrzewane siedzenia i czujniki parkowania. Dalej jest wariant Premium (od 190 404 zł), który dodatkowo obejmuje nastrojowe oświetlenie kabiny w 64-kolorach, elektryczną regulację foteli, system bezkluczykowy, kamery 360 stopni czy m.in. cyfrowe światła. Na samym końcu jest odmiana Premium Plus (od 206 809 zł), która do tego wszystkiego co już wymieniliśmy dorzuca wyświetlacz przyzierny (HUD), dach panoramiczny czy system nagłośnienia Burmester.
Jest w czym wybierać
Pomimo tego, że pojemność skokowa dostępnych jednostek nie przekracza 2-litrów, oferta jest bardzo bogata. Producent na ten moment ma w sprzedaży siedem różnych wariantów - zarówno w odmianie sedan, jak i kombi. Oto lista dostępnych wersji oraz ich osiągi i ceny.
Mercedes-Benz Klasy C - polski cennik
Wersja | Silnik | Moc | 0-100 | Prędkość maks. | Cena |
---|---|---|---|---|---|
C 180 | 1.5, R4 | 170 KM (+20) & 250 Nm (+200) | 8,6 s | 231 km/h | od 173 900 zł |
C 200 | 1.5, R4 | 204 KM (+20) & 300 Nm (+200) | 7,3 s | 246 km/h | od 184 000 zł |
C 200 4MATIC | 1.5, R4 | 204 KM (+20) & 300 Nm (+200) | 7,1 s | 241 km/h | od 195 000 zł |
C 300 | 2.0, R4 | 258 KM (+20) & 400 Nm (+200) | 6,0 s | 250 km/h | od 220 000 zł |
C 300 4MATIC | 2.0, R4 | 258 KM (+20) & 400 Nm (+200) | 6,0 s | 250 km/h | od 231 000 zł |
C 220 d | 2.0, R4 | 200 KM (+20) & 440 Nm (+200) | 7,3 s | 245 km/h | od 196 900 zł |
C 300 d | 2.0, R4 | 265 KM (+20) & 550 Nm (+200) | 5,7 s | 250 km/h | od 232 800 zł |
Mercedes-Benz Klasy C Kombi - polski cennik
Wersja | Silnik | Moc | 0-100 | Prędkość maks. | Cena |
---|---|---|---|---|---|
C 200 | 1.5, R4 | 204 KM (+20) & 300 Nm (+200) | 7,5 s | 240 km/h | od 190 700 zł |
C 220 d | 2.0, R4 | 200 KM (+20) & 440 Nm (+200) | 7,4 s | 242 km/h | od 203 600 zł |
C 300 d | 2.0, R4 | 265 KM (+20) & 550 Nm (+200) | 5,8 s | 250 km/h | od 239 500 zł |
Postęp kosztuje
Nowy Mercedes-Benz Klasy C niewątpliwie wyprzedził swoich rywali w kwestii rozwiązań technologicznych. Nowa Klasa C, do bólu przypominająca flagową "S-kę", na pewno w mgnieniu oka stanie się hitem sprzedaży. Trzeba jednak zauważyć, że za te podobieństwo i prestiż sporo się płaci. Na tle swoich rówieśników tj. Audi A4 czy BMW serii 3, nowa Klasa C jest wyjątkowo droższa w zakupie. Dla przykładu zbliżone osiągami A4 40 TFSI kosztuje w podstawie 158 100 zł, z kolei "trójka" w wersji 320i startuje od 162 800 zł. Czy to problem? Dla zdecydowanych fanów marki kilka tysięcy w tą, czy w tamtą nie będzie problemem.