STYLISTYKA
Klasyczne oddzielne reflektory, które były znakiem rozpoznawczym dla Klasy E zostały scalone, wizualny motyw "czterech oczu" pozostał dzięki ciekawej oprawie reflektorów. Zespolone lampy przednie wyposażone zostały nie tylko w światła mijania LED, bo teraz wóz może mieć kompletne diodowe oświetlenie. Kolejną zmianą na zewnątrz auta jest maska zaprojektowana w mocny akcentem w kształcie litery V, a także duże wloty powietrza zdradzające sportowy charakter. Zachowano klasyczne rozmiary Coupe i Cabrio - czyli długa maska, nisko poprowadzona linia dachu oraz muskularny tył. Wszystkie szyby w nowej Klasie E są w pełni opuszczane, dzięki czemu przy otwartym dachu nic nie zakłóca linii pojazdu.
- Trzy słowa najlepiej oddają charakter nowej Klasy E Coupe i Cabriolet: zniewalająca, sportowa, pasjonująca. To prawdziwe samochody marzeń - również za sprawą najbardziej inteligentnej technologii w historii - mówi dr Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
WNĘTRZE
Niemiecki producent przyzwyczaił już swoich klientów do wytwornego i luksusowego wnętrza i nowoczesności. Deska rozdzielcza składająca się z dwuczęściowego wykończenia jest dostępna w dwóch wersjach. Pierwszą wzorowana na drewnie, natomiast drugą na aluminium. Zmianie uległy zegary, które występują teraz, jako trzy tuby. Konsolę środkową pozbawiono dźwigni zmiany biegów. W Cabrio obniżono poziomem hałasu - za sprawą miękkiego dachu zrobionego z materiałów najwyższej jakości. Podczas jazdy bez dachu nadmierny hałas nie będzie dokuczał dzięki technologii AIRCAR, polegającej na redukcji zawirowań powietrza w kabinie. Praca AIRCAR jest zależna od prędkości jaką rozwija auto. Osłona przeciwwiatrowa za tylnymi zagłówkami dostosowuje się do ilości pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. W opcji jest dostępny również powietrzny szal znany między innymi z Mercedesa SL, czyli nadmuch ciepłego powietrza w okolice karku.
>>> Nowy Mercedes-Benz Klasy E na rok 2013 OFICJALNIE - Informacje, silniki, dane techniczne - ZDJĘCIA <<<
SILNIKI i SKRZYNIE BIEGÓW
Mercedes Klasy E Coupe oraz Cabriolet mają szeroką gamę silników, z których każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Potencjalny nabywca może wybierać z pośród sześciu jednostek benzynowych o mocy od 184 KM do 408 KM, a także trzech wysokoprężnych o mocy od 170 KM do 265 KM. Pod maską nowego Mercedesa po pierwszy zagoszczą silniki BlueDIRECT. Są to motory ze strumieniowym bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki warstwowemu procesowi spalania nowy model notuje niską emisję spalin, które spełniają normę Euro VI. Będzie ona obowiązywała od 2015 roku. 6-cylindrowy Diesel może współpracować z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. 7G-TRONIC PLUS jest jeszcze bardziej efektywna od swojego poprzednika oraz jest łatwiejsza w eksploatacji.
Standardowo AGILITY CONTROL dostosowuje się on do nawierzchni zapewniając sportowe prowadzenie. Kierowca za pomocą przycisku sam może decydować o ustawieniu swojego zawieszenia. W przyszłość natomiast nowa Klasa E otrzyma Direct-Steer, czyli elektromechaniczny układ kierowniczy ze zmienną siłą działania w zależności od prędkości pojazdu.
SYSTEMY WSPOMAGANIA
Nowe systemy wspomagania dla kierowcy inżynierowie nazywają "inteligent drive". Jedną z ciekawszych nowości jest COLLISION PREVENTION ASSIST, jest to radar, który ostrzega nas przed kolizją. Połączony on jest z adaptacyjnymi hamulcami. Standardem natomiast jest ATTENTION ASSIST. System ten zwraca uwagę kierowcy o jego nieuwadze, senności, czy poziomie zmęczenia, a to wszystko na podstawie czasie jazdy.
Opcjonalnie są dostępne zupełnie nowe systemy między innymi: DISTRONIC PLUS wraz z układem Steering Assist może wspomóc kierowcę w podążaniu zadanym pasem ruchu i półautomatycznie śledzić tor jazdy poprzedzającego auta. PRE-SAFE Brake może wykryć przechodniów i zainicjować autonomiczne hamowanie, by uniknąć kolizji do prędkości 50 km/h. Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na permanentne używanie świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu - są oni maskowani w stożku światła. 360-stopniowa kamera generuje wirtualny widok auta z lotu ptaka i pozwala uzyskać podgląd otoczenia ze wszystkich czterech jego stron, a dynamiczne linie pomagają zająć i opuścić miejsce parkingowe.