STYLISTYKA
Kompleksowo zmodernizowana i odświeżona Klasa E, została zaprojektowana według nowego kodu stylistycznego Mercedesa. Występuje w dwóch wersjach nadwozia - sedan i kombi. Limuzynom ze Stuttgartu prezentuje elegancki wyrafinowany design, połączony z lekką nutą sportu.
Przedni pas to zintegrowane lampy spajające teraz wszystkie funkcje pod wspólnym kloszem. Światła mijania i światła do jazdy dziennej standardowo zaopatrzone są częściowo w diody LED, a w pełni LED-owe oświetlenie po raz pierwszy dostępne jest w opcji. Nowa Klasa E po raz pierwszy oferowana jest z dwiema wersjami przedniego pasa: odmiana standardowa i linia ELEGANCE otrzymują klasyczny wlot powietrza z trzema poprzeczkami i gwiazdą na masce, a linia AVANTGARDE wyróżnia się sportową osłoną chłodnicy z centralnie umieszczoną gwiazdą.
Trójwymiarowa rzeźba profilu prezentuje bardzo zgrabne proporcje. Wypukłości biegnące przez drzwi aż do tylnych świateł wydłużają optycznie sylwetkę, a efekt ten potęguje niżej poprowadzona wiodąca linia boczna. Także tylne lampy i zderzak zyskały nowy wyraz. Horyzontalnie ułożone diody LED podkreślają szerokość nadwozia, a ich widok nocą pozostawia niezapomniane wrażenie.
WNĘTRZE
Kabina Klasy E to wysokiej jakości materiały, precyzyjny montaż i przemyślany rozkład kokpitu współgrający z ekspresyjnym designem. Nowością jest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskę rozdzielczą. Do wyboru są elementy wzorowane na aluminium lub drewnie, niezależnie od linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz. Konsolę środkową przeprojektowano z pozbawieniem jej dźwigni zmiany biegów. Multifunkcyjna kierownica dostała selektor DIRECT SELECT z łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią).
Limuzyna oferuje wiele unikalnych w klasie możliwości indywidualizacji. Wszystkie elementy opcjonalne dostępne są niezależnie od linii wyposażenia. Dla przykładu, zupełnie klasyczne na zewnątrz nadwozie może skrywać wnętrze o bardzo nowoczesnym charakterze. Poza linią standardowego wyposażenia dostępne będą także linie ELEGANCE oraz AVANTGARDE - ta ostatnia w wyjątkowy sposób podkreśla sportowe atrybuty limuzyny oraz kombi. Na pokładzie znajdują się podstawowo takie systemu multimedialne jak: system Audio 20 CD Radio z podwójnym tunerem radiowym, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem USB w centralnym podłokietniku oraz kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 14,7 cm. Współpracuje on z urządzeniami Bluetooth i wyświetla treść wiadomości SMS.
BEZPIECZEŃSTWO
W limuzynie po raz pierwszy znajdzie zastosowanie nie mniej niż 11 nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszej generacji Klasy S. Łączą one szereg funkcji z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, określanych jako "intelligent drive". Systemy potrafią zapobiec wypadkom z udziałem pojazdów poruszających się torem poprzecznym do toru jazdy auta, a także z udziałem pieszych. Lane Keeping Assist może pomóc uniknąć zderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka, a Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na podróż z włączonymi światłami drogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu.
Bazę dla innowacyjnej technologii stanowi nowy układ czujników, wykorzystujących odpowiednie algorytmy. Wraz z wprowadzeniem kamery stereoskopowej zamocowanej za przednią szyba (Stereo Multi-Purpose Camera), Mercedes-Benz osiągnął niedostępny wcześniej poziom zaawansowania. Dwa obiektywy o 45-stopniowym kącie widzenia i zasięgu do 500 m generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. Układ czujników radarowych COLLISION PREVENTION ASSIST jest w standardzie. Elementem wyposażenia standardowego jest również system ATTENTION ASSIST, który teraz potrafi ostrzec o nieuwadze i senności w szerszym zakresie prędkości, a także poinformować kierowcę o poziomie jego zmęczenia oraz czasie jazdy, który upłynął od ostatniego postoju.
SILNIKI i SKRZYNIE BIEGÓW
Klasa E dostępna będzie z wyjątkowo szeroką gamą wydajnych jednostek napędowych benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nich zaopatrzona jest w układ ECO start/stop. Nowością jest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDIRECT, spełniających normę emisji spalin Euro VI, która będzie obowiązywać od 2015 roku. Wybrane jednostki wysokoprężne dostępne są w wersjach BlueTEC, uzbrojono w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR i spełniającej normę emisji spalin Euro VI. Szeroką gamę silników Diesla uzupełnia model E 300 BlueTEC HYBRID (tandem złożony z 4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego).
W ofercie znajdą się następujące rodzaje przekładnie: 6-biegowa skrzynia manualna, lub 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń.
Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na wydajny tryb w pełni automatyczny. Dodatkową trakcję i stabilność - zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych - zapewniają wersje z napędem na obie osie 4MATIC.
silniki benzynowe
Poj. skokowa (ccm) |
Maks. moment przy obr./min |
g/km |
Klasa wydajności |
||||||
5500 |
1200 - 4000 |
(8,3) |
(6,0) |
(139) |
|||||
5500 |
1200 - 4000 |
(7,8) |
(6,1) |
(141) |
|||||
6500 |
3500 - 4500 |
(7,5) |
(7,1) |
(165) |
|||||
6500 |
3500 - 4500 |
(7,8) |
(7,8) |
(184) |
|||||
6500 |
3500 - 5250 |
(6,7) |
(7,1) |
(165) |
|||||
6500 |
3500 - 5250 |
(7,1) |
(7,8) |
(184) |
|||||
5250 - 6000 |
1600 - 4000 |
(6,3) |
(7,7) |
(179) |
|||||
5250 - 6000 |
1600 - 4000 |
(6,3) |
(8,3) |
(194) |
|||||
5000 - 5750 |
1600 - 4750 |
(5,4) |
(9,3) |
(216) |
|||||
5000 - 5750 |
1600 - 4750 |
(5,4) |
(9,5) |
(222) |
silniki wysokoprężne
Model |
Cyl. |
Poj. skokowa (ccm) |
Moc maks. przy obr./min |
Maks. moment przy obr./min |
0-100 km/h (s) |
Zużycie paliwa (l/100 km) |
CO2 g/km |
EU |
Klasa wydajności |
2800 - 4600 |
1600 - 2600 |
(10,1) |
(5,3) |
(137) |
|||||
3000 - 4200 |
1400 - 2800 |
(8,6) |
(5,2) |
(134) |
|||||
3800 |
1600 - 1800 |
(7,8) |
(5,2) |
(136) |
|||||
388 |
1600 - 1800 |
(8,1) |
(5,8) |
(152) |
|||||
3800 |
1550 - 2400 |
(7,4) |
(5,7) |
(152) |
|||||
3600 |
1600 – 2400 |
(6,9) |
(5,7) |
(152) |
|||||
3600 |
1600 - 2400 |
(7,0) |
(6,4) |
(170) |
|||||
4200 Silnik elektryczny: 19 kW (26 KM) |
1600 – 1800 Silnik elektryczny: 280 Nm |
(7,8) |
(4,4) |
(116) |
.