Obecna generacja Klasy E (W213/S213) jest na rynku już od blisko czterech lat. Oznacza to tyle, że połowa życia tego modelu jest już za nami. W związku z tym producent — co nie jest tajemnicą — wielkimi krokami zbliża się do zaprezentowania wersji po liftingu. Idealną okazją na pokazanie światu odświeżonej limuzyny będzie Salon Samochodowy w Genewie, który jak co roku odbędzie się w marcu.
Sprawdź: Tym sedanem premium można jeździć za grosze. Mercedes-Benz Klasa A 180 d Limuzyna - TEST, OPINIA
Zdjęcia prawdziwych motoryzacyjnych szpiegów regularnie pojawiały się w sieci już od dłuższego czasu, jednak pod koniec stycznia br. producent postanowił osobiście pochwalić się, że nowa limuzyna jest już gotowa na rynkowy debiut. Można by rzec "rychło w czas", ponieważ poza Klasą E oraz S, cała gama modelowa - wraz z debiutem nowego Mercedesa GLA w ostatnich dniach 2019 roku - została już odświeżona.
Zmiany, jakich doczeka się nowa Klasa E to m.in. przemodelowany pas przedni oraz tylny, które będą zdobić nowe odświeżone zderzaki, reflektory i oczywiście tylne lampy. Z kształtu reflektorów wynika, że będą mocno zbliżone do tych w Mercedesie CLA i CLS. Kolejne nowości, jakie znajdą się na wyposażeniu nowej limuzyny to przede wszystkim niezliczona ilość asystentów kierowcy i systemów bezpieczeństwa.
Zobacz: Mercedes-Benz liderem sprzedaży aut premium w Polsce. Na podium SUV-y i modne kompakty
Modyfikacje dotkną również kabiny auta. Na liście potwierdzonych modyfikacji znajduje się nowa kierownica z dotykowymi kontrolerami, system info-rozrywki MBUX czy system Urban Guard, który nawet przy wyłączonym zapłonie będzie obserwował co dzieje się dookoła auta. Takie rozwiązanie znamy już z Tesli Model 3, która przy wykryciu intruza przy samochodzie zaczyna nagrywać obraz z wszystkich kamer. To rozwiązanie już niejednokrotnie pomogło właścicielom amerykańskiego elektryka w ujawnieniu sprawcy parkingowej "przycierki".
Do gamy silnikowej niewątpliwie zawitają zelektryfikowane warianty typu plug-in hybrid. Fani niemieckiej marki mogą się również spodziewać pod maską 4-cylindrowych jednostek benzynowych o pojemności 2-litrów, które przy wsparciu systemu EQ Boost będą generować blisko 300 KM. Producent nie zrezygnuje również z 6-cylindrowej, rzędowej jednostki benzynowej, która także przy współpracy z systemem EQ Boost powinna generować ok. 370 KM.