Nowa Klasa E została zaprojektowana w zgodzie z obowiązującym w Mercedesie kodem stylistycznym. Designem zewnętrznym projekt zbliżono do mniejszej Klasy C, a pod względem wnętrza sugerowano się stylem panującym we flagowej Klasie S. Konsola centralna zawiera podobnie jak w Klasie S duży 8,4-calowy wyświetlacz systemu rozrywki i w pełni elektroniczne zegary o przekątnej 12,3 cala. Jest też nowatorski sterownik systemami i wybierak przełożeń automatycznej skrzyni zlokalizowany w tunelu środkowym. Innowacyjne jest zastosowanie dotykowych przycisków na kierownicy, które mają pozwalać na sterowanie niektórymi funkcjami za pomocą gestów. Najciekawsza jest jednak możliwość wjeżdżania autem (oraz wyjeżdżania) na miejsce parkingowe przy pomocy smartfona - system ten nazwano Remote Parking Pilot.
Kliknij: TEST Mercedes-Benz Klasy E 350 BlueTec: na bogato i z klasą
Pod maską montowane będą motory od 4 do 8 cylindrów oraz hybryda. Podstawowa odmiana E200 oferuje benzynowy, 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 184 KM i 300 Nm (7,7 do "setki"). Podstawowa skrzynia to automat 9G-Tronic. Opcją jest napęd na cztery koła 4Matic. E220d dostarcza 195 KM i 400 Nm (przyspieszenie 7,3 s do 100 km/h). Model E350d z silnikiem 3.0 V6 generuje 258 KM i 620 Nm ("setkę" osiąga w 5,9 s). Mocna benzyna V6 o symbolu E400 4MATIC dostarcza 333 KM i 480 Nm. Hybryda typu plug-in oznaczona symbolem E350e oferuje łącznie moc 279 KM i 600 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,2 s.