Nowa generacja S 63 AMG jest do 100 kg lżejsza od poprzednika, za sprawą lekkiej konstrukcji opartej na koncepcji AMG Lightweight Performance. Ograniczona masa własna z w połączeniu z wydajnym układem napędowym daje niesamowite osiągi, które są identyczne dla obydwu odmian nadwoziowych. Wersja z krótszym rozstawem osi waży 1970 kg, a model z przedłużonym rozstawem osi jedynie 25 kg więcej, czyli 1995 kg. Wagę urwano na zastosowaniu kutych obręczy kół, lżejszego akumulatora litowo-jonowego czy zmodernizowaniu układu hamulcowego. Do budowy poszycia całego nadwozia, włącznie z dachem i przednim pasem, posłużyło aluminium, a wnękę koła zapasowego wykonano z włókien węglowych.
WYGLĄD
Dla wyróżnienia odmiany AMG, klasyczna sylwetka dostała detale zarezerwowane tylko dla modeli AMG. Bardziej muskularny zderzak zaopatrzono w trzy szerokie wloty powietrza oraz prowadnice powietrza w kolorze lśniącej czerni. Chromowane listwy progowe obniżają optycznie karoserię samochodu, a design obręczy zdradza ich lekkość i sportowość. O dzikim temperamencie mówią emblematy V8 BIUTRBO na przednich błotnikach oraz tylny zderzak z czarnym dyfuzorem, w który wpasowano dwie podwójne końcówki grzmiącego układu wydechowego. W kabinie pozostawiono wszechobecny luksus Mercedesa. Zmianom poddano głównie fotele, aby zapewniały lepsze podparcie. Jest też sportowa kierownica AMG z charakterystycznym wyprofilowaniem i aluminiowymi łopatkami zmiany biegów.
>>> Najdoższe auto kupione na aukcji - Mercedes-Benz W196R za 29,6 mln dol. <<<
UKŁAD NAPĘDOWY
Wóz kryje pod maską 5.5-litrowy motor V8 biturbo od AMG. Jest to najmocniejszy członek rodziny jednostek BlueDIRECT. Generowana moc wynosi 585 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd za pośrednictwem 7-biegowej przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT przekazywany jest standardowo na oś tylną lub na obie osie (po raz pierwszy S 63 AMG można nabyć z napędem 4MATIC). Przyczepność 4 kół do nawierzchni widocznie przekłada się na osiągi, bo pierwsze 100 km/h licznik pokazuje już po 4 sekundach. W przypadku napędu na oś tylną czas uzyskania pierwszej "setki" to 4.4 s. Szybkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Według producenta zużycie paliwa kształtuje się średnio na poziomie 10 l/100 km (10,3 l/100 km w wersji 4MATIC). Za mocarną jednostką napędową poszła automatycznie modernizacja układu jezdnego i hamulcowego. Zawieszenie stało się sztywniejsze, a o wydajność hamulców dba zestaw ceramiczny. Taki kompozytowy układ został zoptymalizowany pod względem masy i jest odporny na przegrzanie.
Oficjalna premiera nowego Mercedesa S63 AMG na rok modelowy 2014, odbędzie się podczas tegorocznego, wrześniowego Salony Samochodowego we Frankfurcie.