Podobnie jak w innych tego typu systemach urządzenie najpierw ostrzega żółtym, migającym światłem na obudowie lusterka ze strona na jaką zjeżdża samochód. Jeżeli kierowca nie zareaguje, światło zmienia się na czerwone i odzywa się sygnał dźwiękowy, a potem samochód automatycznie rozpoczyna hamowanie kół po przeciwnej stronie, aby powstrzymać auto przed zjazdem.
Kolejna nowość to Active Blind Spot Assist, który wykrywa pojazdy w polu martwym lusterek. Podobnie jak poprzednio zaczyna się od żółtego błysku ostrzegawczego we właściwym lusterku. Jeżeli kierowca zignoruje sygnał i włączy migacz, by zjechać na zajęty pas, błysk zmienia się na czerwony i dołącza się sygnał dźwiękowy, a potem także korekcyjne hamowanie kół po przeciwnej stronie samochodu.
Nowy Mercedes CL ma też systemy znane już z innych modeli tej marki: Attention Assist, Pre-Safe Brake, Night View Assist Plus z opcją Pedestrian Detection.
Polecamy również na AutoCentrum.pl: Podpisaliśmy już umowy na budowę blisko 1600km dróg!