Odnowiony CLS jest już gotowy. Auto oznaczone w typoszeregu firmy symbolem C218, ma wyraźnie bardziej agresywne zderzaki niż poprzedni model, czy inną atrapę wlotu powietrza do chłodnicy. Głównymi elementami wyróżniającymi poprawionego CLS-a są innowacyjne reflektory. Światła o nazwie MULTIBEAM LED są w pełni LED-owe, a każda z lamp zawiera po 24 elektronicznie sterowane osobne moduły świetlne i 4 jednostki sterujące, regulowane dzięki kontroli kamer. Działanie inteligentnego światła funkcjonuje na podobnych zasadach jak konkurencyjny mechanizm Audi MATRIX LED.
Zobacz też: Mercedes CLA Shooting Brake - to będzie najładniejsze kombi na świecie? GALERIA
We wnętrzu zastosowano kosmetyczne zmiany. Pojawiła się m.in. przeprojektowana kierownica z metalowymi wstawkami. Największa nowość to wyświetlacz odstający od deski rozdzielczej, który jest znacznie większy od używanego do tej pory. Ekran przypominający zamontowany do deski tablet jest rozwiązaniem znanym z najnowszych produktów Mercedesa.
Paleta silnikowa została przeniesiona z aktualnego modelu. Wzbogacono ją tylko o znaną już z innych modeli jednostkę 3.0 V6 biturbo o mocy 333 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Poza tym do wyboru będą: CLS220 BlueTec (diesel 2.1-litra 170 KM), CLS350 BlueTec (diesel 3.0-litra V6 257 KM), CLS400 (3.0-litra V6 333 KM), CLS63 AMG (5.5-litra V8 550 KM).
Napędy będą współpracować z 7-biegową skrzynią SpeedShift, lub z nowym, dołożonym do palety 9-biegowym automatem 9G-Tronic. Wszystkie motory spełniają normę emisji Euro 6 dzięki systemowi oczyszczania spalin z wykorzystaniem mocznika.