Nowy Mercedes GLC z polskimi cenami
Druga generacja najpopularniejszego SUV-a z gwiazdą wreszcie wjechała do Polski! Klienci mogą już zamawiać nowego Mercedesa GLC z silnikami benzynowymi i jednym wysokoprężnym. Niezależnie jednak od wybranego wariantu, każdy egzemplarz będzie już w standardzie wyposażony w napęd na cztery koła 4MATIC oraz układ hybrydowy, wspomagający rozruch i generujący dodatkową moc podczas gwałtownego przyspieszania. Warto przy tym zaznaczyć, że nowy Mercedes GLC, podobnie jak nowa Klasa C, występuje wyłącznie z 4-cylindrowymi jednostkami. Tyczy się to również mocniejszych odmian spod znaczka AMG.
Nowy Mercedes GLC - cena w Polsce
W dniu debiutu na polskim rynku dostępne są dwie benzyny i jeden diesel. Cennik otwiera odmiana GLC 200 4MATIC, którą napędza 2-litrowy "benzyniak" o mocy 204 KM i 320 Nm. Bazowy wariant przyspieszy do pierwszej "setki" w 7,8 sekundy i rozpędzi się do 221 km/h. Ceny przysłowiowego "golasa" zaczynają się od 240 100 zł. Próg wejścia jest wysoki, jednak tu trzeba podkreślić, że nowy GLC już w standardzie jest naprawdę bogato wyposażony. Już w cenie dostajemy wersję "AVANTGARDE" z dużymi wyświetlaczami w kabinie, systemem MBUX z rozbudowaną nawigacją, bezprzewodową ładowarkę i łączność ze smartfonem, podgrzewane fotele, kamerę cofania, 18-calowe felgi, oczywiście LED-owe reflektory oraz amortyzatory z selektywnym tłumieniem drgań, a także pakiet ochrony przed kradzieżą "URBAN GUARD".
Wersja | Moc | 0-100 km/h | Prędkość maks. | Cena |
---|---|---|---|---|
GLC 200 4MATIC | 204 KM i 320 Nm | 7,8 s | 220 km/h | od 240 100 zł |
GLC 300 4MATIC | 258 KM i 400 Nm | 6,2 s | 240 km/h | od 289 700 zł |
GLC 220d 4MATIC | 197 KM i 440 Nm | 8,0 s | 219 km/h | od 249 500 zł |
Więcej już niebawem
W niedalekiej przyszłości gama GLC powiększy się o mocniejsze "ropniaki" i hybrydę typu plug-in (PHEV). Wariant z gniazdkiem, pozwoli na jednym ładowaniu pokonać do 100 km w trybie bezemisyjnym. Zgodnie z informacjami podanymi przez producenta, łączna moc hybrydwego układu będzie wynosić 381 KM i 750 Nm maks. momentu obrotowego. Niedługo później zadebiutują także odmiany spod znaku AMG, które podobnie jak w Klasie C, będą napędzane przez 4-cylindrowe silniki.