Nowa odsłona legendarnego modelu SL wyjątkowo poważnie traktuje hasło "sportowy i lekki". Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza do wielkoseryjnej produkcji auto z w pełni aluminiowym nadwoziem. Jedynie nieliczne elementy wykonano z innych materiałów.
Do budowy tylnego panelu projektanci zastosowali lżejszy magnez, a do słupków A - wysokowytrzymałe rury stalowe. Lekkość ma dać nowemu SL-owi przewagę nad konkurencją i poprzednikiem. Masa własna nowego SL 500 wynosi o 125 kg mniej od poprzednika (1785 kg), a SL 350 waży 140 kg mniej (1685 kg).
Silniki Mercedesa SL
Pod maską nowych modeli SL będą pracowały następujące jednostki: SL 500, motor V8 320 kW (435 KM), silnik V6 225 kW (306 KM) w SL 350. Obie odmiany seryjnie dysponują funkcją ECO start/stop oraz zoptymalizowaną pod względem efektywności i wygody przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS. Skromne zapotrzebowanie na paliwo silników ma zapewnić system BlueDIRECT.
W porównaniu do poprzednika, nowa generacja SL-a jest o 50 mm dłuższa (4612 mm) i o 57 mm szersza (1877 mm), a co za tym idzie – ma bardziej przestronną kabinę. Szerokość wnętrza na wysokości ramion wzrosła o 37 mm, a na wysokości łokci - o 27 mm.
Wraz z nowym SL-em debiutują także unikalne elementy wyposażenia. System oczyszczania przedniej szyby MAGIC VISION CONTROL, który dostarcza płyn bezpośrednio do piór wycieraczek oraz nowoczesne nagłośnienie FrontBass.