Nowy MINI Clubman w szczegółach na nowych zdjęciach i wideo

2015-09-26 18:16

MINI kontynuuje zmiany pokoleniowe w rodzinie modelowej. Nowa generacja Clubmana zaprojektowana w typowym stylu marki MINI, to specyficzne połączenie praktyczności, frajdy z jazdy i charyzmy klasy premium.

Auto cechuje się stylistyką nawiązującą do obecnie sprzedawanego Coopera, jednak jest od niego dłuższe, szersze, a przede wszystkim ma większy rozstaw osi. Nowe MINI Clubman mierzy 4253 mm długości, 1800 mm szerokości, 1441 mm wysokości i 2670 mm rozstawu osi. Bagażnik oferuje 360 litrów przy rozłożonych fotelach i 1250 l w konfiguracji 2-osobowej. To co można zauważyć od razu to pełnowymiarowe drzwi tylne, a przede wszystkim symetrycznie dzielone tylne wrota - przypominają te z aut dostawczych.

Czytaj: TEST MINI Cooper S A/T: najnowsze wcielenie gokarta

Jako, że MINI Clubman jest blisko technicznie powiązane z BMW Serii 2 Active Tourer, pod maską pracują podobne jednostki napędowe. 
.

2016 MINI Clubman - wersje silnikowe
.

MINI Cooper S Clubman: silnik benzynowy, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1998 cm3, moc maksymalna 141 kW/192 KM przy 5000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1250 obr./min (300 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 s), prędkość maksymalna 228 km/h (228 km/h), średnie zużycie paliwa: 6,3-6,2 l/100 km (5,9-5,8 l/100 km), emisja CO2: 147-144 g/km (137-134 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

MINI Cooper Clubman : silnik benzynowy, 3-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1499 cm3, moc maksymalna 100 kW/136 KM przy 4400 obr./min, maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1250 obr./min (230 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s (z automatyczną skrzynią biegów: 9,1 s), prędkość maksymalna 205 km/h (205 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,3-5,1 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisja CO2: 123-118 g/km (123-118 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

Zobacz też: TEST MINI Cooper 5D 1.5D: 5-drzwiowe mini dla rodziny?

MINI One Clubman : silnik benzynowy, 3-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1499 cm3, moc maksymalna 75 kW/102 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 1200-3800 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 s (z automatyczną skrzynią biegów: 11,7 s), prędkość maksymalna 185 km/h (185 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,3-5,1 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisja CO2: 124-119 g/km (124-119 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

MINI Cooper SD Clubman : silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, wtrysk bezpośredni common rail), pojemność 1955 cm3, moc maksymalna 140 kW/190 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,4 s), prędkość maksymalna 225 km/h (225 km/h), średnie zużycie paliwa: 4,6-4,5 l/100 km (4,4-4,3 l/100 km), emisja CO2: 122-119 g/km (117-114 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

Sprawdź: TEST nowy MINI Cooper 1.5 w pakiecie JCW: lek na nudę

MINI Cooper D Clubman : silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, wtrysk bezpośredni common rail), pojemność 1955 cm3, moc maksymalna 110 kW/150 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1750 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s (z automatyczną skrzynią biegów: 8,5 s), prędkość maksymalna 212 km/h (212 km/h), średnie zużycie paliwa: 4,4-4,1 l/100 km (4,4-4,1 l/100 km), emisja CO2: 115-109 g/km (115-109 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

MINI One D Clubman: silnik wysokoprężny, 3-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, wtrysk bezpośredni common rail), pojemność 1496 cm3, moc maksymalna 85 kW/116 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750-2250 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s (z automatyczną skrzynią biegów: 10,4 s), prędkość maksymalna 192 km/h (192 km/h), średnie zużycie paliwa: 3,9-3,8 l/100 km (4,1-3,9 l/100 km), emisja CO2: 104-99 g/km (109-104 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

(dane oparte na cyklu testowym UE, wielkości uzależnione od rozmiaru ogumienia).

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku