Z zewnątrz 911 Carrera T mocno podkreśla swój sportowy charakter i przypomina mocniejszą siostrę – model 911. Z przodu auto z literką "T" w nazwie otrzymało aerodynamiczny spoiler, a boczne lusterka pomalowano w kolorze Agate Grey. Z profilu w oczy rzucają się przede wszystkim 20-calowe aluminiowe obręcze Carrera S w kolorze Titan Grey. Nie sposób przeoczyć też podwójną centralnie umieszczoną końcówkę seryjnego sportowego układu wydechowego. Auto jest dostępne w kolorach Black, Lava Orange, Guards Red, Racing Yellow, White oraz kultowym Miami Blue, a także w odcieniach metalicznych: Carrara White, Jet Black oraz GT Silver.
Bokserskie serce
Do napędu posłużył sześciocylindrowy podwójnie turbodoładowany silnik typu bokser o pojemności 3 litrów. Generuje moc 370 KM oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm, dostępny w zakresie 1750-5000 obr./min.. Napęd przekazywany jest na tylną oś za pomocą manualnej skrzyni biegów o skróconych przełożeniach. Dodatkowo w aucie zastosowano mechaniczną blokadę dyferencjału. Dzięki takim parametrom Porsche Carrera 911 T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s – czyli o 0,1 s szybciej niż 911 Carrera Coupé. Z kolei liczbę 200 na prędkościomierzu zobaczymy po 15,1 s. Na życzenie model dostępny jest też z automatyczną przekładnią PDK i wówczas osiąga 100 km/h w 4,2 s, a 200 km/h – w 14,5 s. Warianty z obiema skrzyniami rozwijają prędkość maksymalną przekraczającą 290 km/h.
911 na diecie
Porsche 911 Carrera T ma sporo niższą masę własną od pierwowzoru. "Odchudzenie" auta pozwoliło poprawić stosunek mocy do masy, który wynosi teraz 3,85 kg/KM, a to przekłada się na lepsze osiągi i zwinniejsze prowadzenie. Zmniejszenie masy udało się m.in. dzięki wykonaniu tylnej szyby oraz tylnych bocznych szyb z lekkiego włókna szklanego, ograniczono wygłuszenie i zrezygnowano z tylnych foteli. Na życzenie można też zrezygnować z systemu Porsche Communication Management (PCM). Ile Carrerze udało się zrzucić? Całkiem sporo, bo 20 kilogramów (w stosunku do modelu 911 Carrera z porównywalnym wyposażeniem). Dwuosobowe 911 Carrera T waży 1425 kg.
Zobacz "zwykłą" 911: Porsche 911 Carrera z lepszymi osiągami
Mała może więcej
Nowe wcielenie 911-tki posiada sporo elementów wyposażenia niedostępnych dla 911 Carrera, w tym seryjne obniżone o 20 mm zawieszenie sportowe PASM, zoptymalizowany pod względem masy pakiet Sport Chrono, krótszą dźwignię zmiany biegów z czerwonym schematem przełożeń oraz środkowe panele foteli pokryte materiałem Sport-Tex. 911 Carrera T opcjonalnie może mieć też skrętną tylną oś, której odmówiono "zwykłej" Carrerze.
Nowe Porsche 911 Carrera T można już zamawiać. Auto pojawi się w salonach w styczniu 2018 r. Jego ceny w Polsce startują od 536 115 zł.