Nowy Nissan GT-R NISMO w polskiej ofercie

2016-10-19 10:05

Ekscytujący Nissan GT-R NISMO, czyli najbardziej ekstremalne fabryczne wydanie monstrualnego Nissana, pojawił się w polskiej ofercie, w wersji po modernizacji. Superwóz o mocy 600 KM, osiągający "setkę" w mniej niż 3 sekundy, wyceniono w naszym kraju na 786 000 złotych.

Nissan GT-R NISMO jest wyczynowym samochodem wyścigowym dopuszczonym do ruchu drogowego. Jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem wytwarza moc 600 KM (o 30 KM więcej niż nowym GT-R po liftingu) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 652 Nm. Silnik jest wyposażony w dwie turbosprężarki o dużej przepustowości i średnicy – takie same, jak w samochodach startujących w wyścigach klasy GT3. Moc jest przenoszona na wszystkie cztery koła przez 6-biegową dwusprzęgłową przekładnię sterowaną łopatkami przy kierownicy. "Setka" pojawia się na liczniku w mniej niż 3 sekundy, a maksymalna szybkość dochodzi do 310 km/h.

Podobnie jak standardowy model, również GT‑R NISMO otrzymał odświeżoną stylistykę przodu, którą podkreśla nowy, wyrazisty zderzak. Jednak w tej wersji jest on wykonany w całości z włókna węglowego w celu zmniejszenia masy. Aby usprawnić chłodzenie wyjątkowo mocnego silnika, grill z motywem litery V powiększono w sposób umożliwiający przepływ większej ilości powietrza. Kształt nadwozia został starannie przeprojektowany pod kątem aerodynamiki i wytworzenia znacznej siły dociskającej, co przekłada się na wyjątkową stabilność auta przy dużych prędkościach.

Zobacz też: Nissan GT-R po liftingu w sprzedaży - polski CENNIK

Poprawa parametrów napędu na wszystkie koła w GT‑R NISMO to częściowo zasługa znacznie sztywniejszej konstrukcji nadwozia. Inżynierownie dopracowali amortyzatory, sprężyny i stabilizatory pod kątem zwiększenia siły dociskającej. Potwierdzają to krótsze czasy pokonywania slalomu i zakrętów, które w stosunku do poprzednika są lepsze o prawie 2 proc.

Bardziej luksusowe, wyrafinowane wnętrze jest jednym z głównych atutów nowego Nissana GT-R, co szczególnie widać w wersji NISMO. Zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, kierownicę i środkowy podłokietnik pokryto wysokiej jakości skórą typu Alcantara. Kubełkowe fotele Recaro z włókna węglowego, pokryte skórzaną tapicerką ze wstawkami z czerwonej Alcantary, są dostępne wyłącznie w tej wersji.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku