Poprawiony Nissan GT-R zwraca uwagę zmodernizowanym nadwoziem i nowoczesnym, eleganckim wnętrzem. To co najważniejsze, to jednak jeszcze bardziej imponujące osiągi. Nowy GT-R w porównaniu z modelem zaprezentowanym po raz pierwszy w 2007 roku, różni się znaczącymi zmianami. Zarówno przód, jak i tył nadwozia zostały przebudowane. Celem modernizacji była z jednej strony poprawa parametrów aerodynamicznych i stabilności jazdy przy dużych prędkościach, a jednocześnie nadanie sylwetce jeszcze bardziej rasowego, sportowego wyglądu. Do palety doszedł też nowy kolor nadwozia – pomarańczowy Katsura.
Przeczytaj: TEST Nissan Juke NISMO RS 1.6 DIG-T 2WD
Wnętrze zyskało na jakości wykończenia i komforcie. W kabinie zastosowano wiele elementów wykonanych z ekskluzywnej skóry, włókna węglowego i wysokiej klasy aluminium. Poprawiono także ergonomię i obsługę funkcji pokładowych poprzez znaczną redukcję liczby przycisków na desce rozdzielczej – z 27 na 11 – oraz zastosowanie dużego, 8-calowego ekranu dotykowego z ikonami ułatwiającymi obsługę poszczególnych funkcji.
Sercem jest nadal ręcznie montowana, 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3.8 litra z podwójnym turbodoładowaniem, ale teraz rozwija ona moc aż 570 KM przy 6800 obr./min oraz zapewnia maksymalny moment obrotowy 637 Nm. Silnikowi towarzyszy zmodernizowana, płynniej działająca i cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia. W nowym modelu zastosowano sztywniejsze nadwozie i nowe zawieszenie, co zaowocowało jeszcze lepszą stabilnością podczas szybkiej jazdy. Jednocześnie poprawiono komfort poprzez lepsze wyciszenie kabiny.
Sprawdź: Nissan GT-R w chromie z wnętrzem od Carlex Design
Pierwsze egzemplarze Nissana GT-R z roku modelowego 2017 pojawią się w salonach marki najwcześniej w lipcu. Na auto można składać zamówienia w specjalnej ofercie przedsprzedażowej. Ceny rozpoczynają się od 521 000 zł za wersję GT-R. Topowe wydanie Prestige Edition ze skórzanym wnętrzem Premium to koszt 555 000 zł.