Blisko milion sprzedanych egzemplarzy w Europie i sylwetka, obok której nawet dziś, po dziesięciu latach od premiery, nie da się przejść obojętnie. Nowy Nissan Juke jest równie wyrazisty, jak poprzednik, ale w porównaniu z nim urósł praktycznie pod każdym względem. Spadła jedynie masa własne, która w przypadku bazowego modelu jest niższa o 23 kg. Zwiększony rozstaw osi pozwolił wygospodarować we wnętrzu znacznie więcej przestrzeni dla podróżujących. Objętość bagażnika wzrosła o 20%, do 422 litrów. Wygląd w bogatszych wersjach wyposażenia można spersonalizować, zamawiając w ramach opcji dodatkowych dwukolorowe nadwozie w jednej z kilkunastu kombinacji kolorystycznych.
Zobacz też: Debiutuje Nissan Juke 2020. Druga generacja pojawia się 9 lat po pierwszej
Pod maską nowego Nissana Juke znalazł się oszczędny, 3‑cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 117 KM. Dostępny jest w połączeniu z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DCT.
Pojazd został opracowany zgodnie z koncepcją Nissan Intelligent Mobility. Oznacza to, że Juke oferuje szereg technologii multimedialnych i systemów wspomagających jazdę, dzięki czemu jest najlepiej „skomunikowanym” modelem w dotychczasowej historii marki.
Testowaliśmy: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 AT Tekna+: nigdy nie jest późno na zmiany
Na gamę nowego Nissana Juke składa się pięć poziomów wyposażenia: znane z innych modeli marki Visia, Acenta, N-Connecta i Tekna oraz stworzona specjalnie dla nowego crossovera wersja N-Design.
Wyposażenie
Już bazowa wersja Visia, oferowana w cenie 67 900 zł, wyposażona jest między innymi w jednobryłowe przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, manualną klimatyzację, system audio z 4 głośnikami oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. Komfort i bezpieczeństwo jazdy poprawiają światła Full LED, automatyczne światła drogowe, system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, system ostrzegania i interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz system wspomagający ruszanie pod górę.
Acenta (od 73 400 zł) różni się od wersji podstawowej 8-calowym ekranem dotykowym, kamerą cofania, a także 17‑calowymi felgami ze stopu metali lekkich. System multimedialny jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.
N-Connecta (od 80 900 zł) wyróżnia się światłami przeciwmgłowymi (LED), automatycznymi wycieraczkami z czujnikiem deszczu, automatyczną klimatyzacją, systemem inteligentnego kluczyka I-Key, 7-calowym wyświetlaczem na panelu wskaźników oraz anteną w kształcie płetwy rekina. Juke to pierwszy model marki, w którym oferowany jest zestaw usług NissanConnect, dający między innymi dostęp do aktualizowanych na bieżąco map i informacji o ruchu drogowym, zapewniający możliwość automatycznego połączenia alarmowego w razie wypadku czy zdalnego sterowania niektórymi funkcjami samochodu.
N-Design (od 86 700 zł), jak sugeruje sama nazwa, to wersja oferująca największe możliwości w zakresie stylistyki pojazdu – począwszy od atrakcyjnych, 19-calowych obręczy kół, poprzez dwukolorowe nadwozie (białe perłowe z czarnym, metalizowanym dachem) z dekoracyjnymi detalami wykończenia, aż do oryginalnego biało-czarnego wnętrza, wykończonego wysokiej jakości syntetyczną skórą. W ramach wyposażenia opcjonalnego można wybrać jedną z dwóch dodatkowych odmian wykończenia wnętrza – z „energetycznej” pomarańczowo-czarnej skóry lub eleganckiej czarnej Alcantary.
Wersja Tekna, której ceny rozpoczynają się od 92 900 zł, w porównaniu do odmiany N-Connecta oferuje dodatkowo system kamer 360°, podgrzewane fotele oraz skórzano-materiałową tapicerkę. Ponadto wyróżnia się bogatym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, na którego liście znalazł się zaawansowany układ wspomagający kierowcę ProPILOT, a także systemy ostrzegające o pojeździe w martwym polu oraz o ruchu w kierunku poprzecznym. Także i tę wersję można dopasować do swoich upodobań, zamawiając dwukolorowe nadwozie, a także uatrakcyjnić zaawansowanym systemem nagłośnienia BOSE® Personal® Plus z 8 głośnikami, w tym w zagłówkach obu przednich foteli.
Nissan Juke - polski cennik
KLIKNIJ i POBIERZ - cennik PDF
silnik/wersja | VISIA | ACENTA | N-CONNECTA | N-DESIGN | TEKNA |
---|---|---|---|---|---|
DIG-T 117 KM 6MT | 67 900 zł | 73 400 zł | 80 900 zł | 86 700 zł | 92 900 zł |
DIG-T 117 KM 7DCT | - | 78 900 zł | 86 400 zł | 92 200 zł | 98 400 zł |
Nissan Juke jest dostępny z bezpłatnym pakietem rozszerzonej gwarancji na dodatkowe 2 lata, ponad standardową 3-letnią gwarancję producenta. Klient otrzymuje zatem łącznie rozszerzoną gwarancję na 5 lat / 100 000 km. Egzemplarze z roku produkcji 2019 objęte są specjalną ofertą finansowania – kredytem 50/50 0% lub kredytem Select 0%.