Model po liftingu nadal bazuje na IV generacji Micry, dlatego też większość podzespołów pozostała niezmieniona. Jako pierwsze rzucają się oczy nowe kształty przedniej i tylnej partii karoserii. Nowe zderzaki, lampy oraz zmieniona osłona wlotu powietrza sprawiły, że autko nabrało bardziej wyrazistego charakteru. We wnętrzu pojawiła się nowa konsola centralna, zegary stały się czytelniejsze, a klienci mogą wybierać w nowych wzorach tapicerki.
>>> Nissan Juke Nismo: CENA w POLSCE od 102 900 zł - WIDEO <<<
Pasażerowie z przodu dostaną do dyspozycji port USB i wejście Aux-In – to ukłon w stronę młodszych kierowców, których ten model ma do siebie przekonać. Jako opcję przygotowano system nawigacji z dużym 5,8-calowym ekranem dotykowym, współpracujący z technologią Google Send-To-Car. Starsi użytkownicy docenią natomiast zaawansowany system wspomagania parkowania, który mierzy ilość dostępnego miejsca parkingowego, a następnie podpowiada kierowcy jakie ruchy powinien wykonać.
Za podstawową jednostkę napędową będzie służył turbodoładowany 3-cylindrowy silnik benzynowy DIG-S 1.2 o mocy 80 lub 98 KM, uzupełniony w system start/stop. Silnik można połączyć z pięciobiegową skrzynią manualną lub z bezstopniową przekładnią automatyczną CVT. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 4.1 l/100 km.
Nissan Micra powstaje w 4 fabrykach umieszczonych w różnych częściach świata, zaś w salonach sprzedaży oferuje się ją w 56 krajach.