Nowa Micra ma powtórzyć sukces sprzed trzydziestu lat, jakiego dokonała po debiucie pierwsza wersja tego małego auta. Japończycy zamierzają tego dokonać dzięki niezwykłej funkcjonalności, ciekawej stylistyce oraz zastosowanym w hatchbacku rozwiązaniom. Nadwozie przyciąga wzrok charakterystycznymi liniami, nawiązującymi mocno do takich modeli jak Pulsar i Qashqai. Karoseria otrzymała wiele załamań i stosowaną aktualnie w Nissanach kratę wlotu powietrza w kształcie litery V.
Przeczytaj również: TEST Nissan GT-R 3.8 V6 R35 Prestige
Dzięki zwiększeniu wymiarów zewnętrznych i rozstawu osi, wnętrze zyskało sporo przestrzeni dla pasażerów. Osoby poszukujące indywidualnego stylu łatwo odnajdą go w Micrze. Opcje personalizacji nadwozia i wnętrza pozwalają na skonfigurowanie aż 125 różnych wariantów auta. Deska rozdzielcza została tak narysowana, aby wywoływać poczucie przestronności. W projekcie łatwo zauważyć nawiązania do innych modeli Nissana. Podobnie jak w Pulsarze przedstawiają się wskaźniki oraz system multimedialny. W konsoli opcjonalnie pojawia się 7-calowy wyświetlacz dotykowy, za którego pośrednictwem kierowca obsługuje system audio, nawigację satelitarną, telefon komórkowy, pobrane aplikacje oraz moduł sterowania głosem Siri współpracujący z interfejsem Apple CarPlay.
W wyposażeniu dodatkowym pojawi się system kamer 360° oraz funkcję zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Do tego dochodzi inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych (nowość w Nissanie na rynku europejskim) oraz funkcje rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o pojeździe w martwym polu. Wszystkie te zaawansowane funkcje bezpieczeństwa są elementami składowymi systemu autonomicznej jazdy oraz stanowią integralną część koncepcji inteligentnej mobilności Nissana.
Czytaj: Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 KM - TEST nowej broni pod maską
Do napędu Nissan zastosował nowe turbodoładowane silniki o zmniejszonej pojemności. Benzynowy 0.9 litra generuje moc 90 KM. Taką samą mocą legitymuje się 1.5-litrowy diesel dCi. Podstawą oferty jest 73-konny wolnossący benzyniak o pojemności 1.0 litra. Z każdym silnikiem współpracuje 5-biegowa skrzynia manualna. Auto ma charakteryzować się dobrym wygłuszeniem kabiny, izolującym dźwięki generowane przez jednostki napędowe, a także najniższym współczynnikiem oporu w klasie hatchbacków, wynoszącym 0,29.
Nowy Nissan Micra będzie produkowany w Europie w zakładach Renault we Flins (Francja), należących do Sojuszu Renault-Nissan. Polski cennik otwiera kwota 45 990 zł. Tyle zapłacimy za wersję VISIA z silnikiem 1.0 o mocy 73 KM. Auta można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w maju.
.
Nowy Nissan Micra - polski CENNIK
W podstawowej wersji VISIA wyposażenie modelu obejmuje między innymi: 6 poduszek powietrznych, systemy ABS, ESP i asystenta hamowania, automatyczny hamulec awaryjny, system wspomagania ruszania pod górę, ogranicznik prędkości, światła do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka, komputer pokładowy oraz 15-calowe felgi stalowe z ozdobnymi kołpakami.
.
silnik/wersja | VISIA | VISIA+ | ACENTA | N-CONNECTA | TEKNA |
1.0 73 KM 5MT | 45 990 zł | 50 490 zł | 52 490 zł | - | - |
0.9 IG-T 90 KM 5MT | - | 52 490 zł | 54 490 zł | 57 990 zł | 61 990 zł |
1.5 dCi 90 KM 5MT | 54 990 zł | 59 490 zł | 61 490 zł | 64 990 zł | 68 990 zł |