Nissan Navara czwartej generacji, czyli uniwersalny pick-up stworzony do ciężkiej pracy i weekendowych wypadów za miasto doczekał się faceliftingu. Teraz zarówno w wersji Double Cab i zupełnie nowej King Cab samochód jest mocniejszy, inteligentniejszy i oszczędniejszy pod względem zużycia paliwa. Dobre właściwości terenowe Navary pozostały bez zmian, jednak odświeżony model jest w stanie unieść jeszcze więcej.
Sprawdź: Przegląd pick-upów na polskim rynku
Wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2,3-litra o mocy 160 KM dysponuje teraz momentem obrotowym na poziomie 425 Nm, zamiast dotychczasowych 403 Nm. Pozwoliło na to zastosowanie podwójnego turbodoładowania, zmiana tłoków z aluminiowych na stalowe z połwoką DLC oraz podniesienie ciśnienia wtrysku z 2000 do 2200 barów. Ponadto samochód otrzymał nową, ręczną skrzynię biegów ze zmienionymi przełożeniami i krótszym lewarkiem dźwigni zmiany biegów. Wszystkie z tych rozwiązań pozwoliły na zmniejszenie apetytu Navary o blisko 10 proc.
Zupełnie nowe nadwozie King Cab (2-drzwiowa kabina) została wyposażona w wielodrążkowe zawieszenie tylne i dzięki temu auto jest nie tylko bardziej komfortowe, ale jest w stanie unieść znacznie więcej. Skrócona kabina dysponuje zwiększoną dopuszczalną masą całkowitą (DMC) na poziomie 3200 kg, z kolei kabina typu Double Cab 3250 kg. Właściwości terenowe jak były, tak są dalej, z tym że teraz inżynierzy podnieśli tylne zawieszenie o 25 mm co poskutkowało ich polepszeniem. Tym sposobem kąt zejścia zwiększył się z 25 do 27 stopni, natomiast kąt rampowy zwiększono z 22 do 23 stopni. Dodatkowo w zależności od wersji, Navara może się pochwalić zwiększoną ładownością (od 54 do 135 kg).
Zobacz: TEST, OPINIA - Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 AT Tekna+: nigdy nie jest późno na zmiany
W kabinie nowej Navary znalazł się najnowszy system multimedialny Nissan Connect z 8-calowym ekranem, oferujący połączenie z internetem i zdalne sterowanie wybranymi funkcjami pojazdu. Na pokładzie znalazł się także system Trailer Sway Assit, który zwiększa stabilność toru jazdy holowej przyczepy poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół.
Navara jest obecnie oferowana na 109 rynkach na całym świecie, a Nissan odnotowuje stały wzrost w dziale samochodów opartych na konstrukcji ramowej i lekkich pojazdów dostawczych. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu ambitnemu średnioterminowemu planowi oraz rosnącej gamie produktów wzrost ten będzie kontynuowany, gdyż coraz więcej kierowców na całym świecie kupuje nasze lekkie samochody dostawcze.
- mówi Paolo D’Ettore, dyrektor oddziału lekkich samochodów dostawczych w Nissan Europe
Ceny nowego Nissana Navary w wersji Double Cab zaczynają się w Polsce od 127 720 zł brutto. W zamian dostaniemy pick-upa wersji Visia z silnikiem 2,3 dCi o mocy 160 KM. Jednak najpopularniejsza odmiana wśród polskich nabywców Tekna z automatyczną skrzynią biegów i wzmocnioną jednostką 2,3 dCi o mocy 190 KM startuje w cenniku od 167 586 zł brutto. Navara wjedzie do salonów polskich dealerów już 1 lipca br.