Nissan Qashqai oferowany od 2007 roku, do tej pory znalazł na siebie 2 miliony nabywców na całym świecie. Nowa generacja powstała na platformie Common Module Family, która została opracowana przy udziale Renault, i jest budowana w brytyjskich zakładach zlokalizowanych w Sunderland. Nadwozie jest o 49 mm dłuższe oraz 15 mm niższe i 20 mm szersze od poprzedniego, co podkreśla smukłość i elegancję nowo zaprojektowanej sylwetki. Wyraziste detale, takie jak: oryginalnie przetłoczona pokrywa silnika, nowoczesny grill, czy skośne klosze lamp, dodają prestiżu charakterystycznej bryle karoserii.
Przeczytaj także: Nowy Nissan X-Trail 2014 na oficjalnych zdjęciach
Przy rysowaniu małego SUV-a zachowano kompaktowe wymiary wraz z podwyższoną pozycją za kierownicą (układ kierowniczy wyposażony w elektroniczne wspomaganie ma przełożenie na większą bezpośredniość sterowania). Wnętrze jest bardziej przestronne zarówno w przedziale pasażerskim (z przodu i z tyłu przybyło miejsca nad głową o 10 mm), jak i w bagażniku z innowacyjną podłogą umożliwiającą zmianę jej konfiguracji (pojemność kufra wzrosła do 439 litrów - przybyło 29 l). Wygospodarowano nawet specjalny schowek na tylną półkę zdemontowaną w celu przewiezienia większego bagażu. Mimo bogatszego seryjnego wyposażenia, masę obniżono nawet o 40 kg w przypadku niektórych wersji.
Sprawdź: Nowy Nissan Note drugiej generacji - CENA w Polsce od 43 990 zł
Na większości rynków klienci wybierać będą najczęściej wersje z napędem na przednią oś, ale w ofercie znajdą się też odmiany z napędem ALL-MODE 4x4-i i sześciobiegową skrzynią manualną lub zupełnie nową przekładnią bezstopniową Xtronic. Pod maską lokowane będą dwa silniki benzynowe - 1.2 DIG-T 115 KM oraz 1.6 DIG-T 150 KM, a także dwa wysokoprężne - 1.5 dCi 110 KM i mocniejszy 1.6 dCi 130 KM (wszystkie turbodoładowane z systemem start/stop oraz alternatorem odzyskującym energię). W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny MacPhersona. Jeśli chodzi o zawieszenie tylne, wersje z napędem na jedną oś są wyposażone w zaawansowaną belkę skrętną, natomiast te z napędem 4x4 mają z tyłu układ wielowahaczowy. O odpowiednie tłumienie nierówności zadbają zaawansowane amortyzatory o podwójnych tłokach.
WYPOSAŻENIE
Auto już w podstawowej wersji wyposażenia oferuje bardzo wiele. Już odmiana bazowa VISIA posiada: układy ABS, ESP, EBD, Brake Assistant (wspomaganie hamowania), USS (wspomaganie ruszania pod górę), system pomiaru ciśnienia w oponach, immobilizer, koło zapasowe, światła LED do jazdy dziennej, felgi stalowe 16", chromowane obwódki szyb, manualna klimatyzacja, tempomat, elektrykę szyb, centralny zamek z pilota, system audio CD/MP3 z 4 głośnikami i gniazdami USB oraz AUX, sterowania radiem z kierownicy, komputer pokładowy, elektryczny hamulec postojowy, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach ze wspomaganiem układu, podłokietnik ze schowkiem, czy dzielona oparcia kanapy.
Zobacz: Nissan BladeGlider: wizja przyszłości - WIDEO
Wśród opcjonalnych systemów wspierających codzienne użytkowanie i bezpieczeństwo jest wiele nowinek. Do auta dostępne są: autonomiczny system hamowania awaryjnego, system monitorujący zachowanie kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, informacja o pojeździe w martwym polu, adaptacyjne światła drogowe, czy system monitorujący zachowanie kierowcy. Inteligentny asystent parkowania ma natomiast wyeliminować trudności związane z manewrowaniem w ruchu miejskim.
CENA w POLSCE
silnik / wersja | VISIA | ACENTA | TEKNA |
1.2 DIG-T 115 KM / 190 Nm |
74 500 zł | 80 300 zł | 94 500 zł |
1.5 dCi 110 KM / 260 Nm | 84 000 zł | 89 800 zł | 104 000 zł |
1.6 dCi 130 KM / 320 Nm | 90 500 zł | 96 300 zł | 110 500 zł |
1.6 dCi Xtronic 130 KM / 320 Nm |
98 500 zł | 104 300 zł | 118 500 zł |
1.6 dCi All Mode 4x4i 130 KM / 320 Nm |
98 500 zł | 104 300 zł | 118 500 zł |
.