Opel Astra piątej generacji będzie mniejszy od aktualnie sprzedawanego modelu, ale za to w jego wnętrzu zapanuje więcej wolnej przestrzeni. Konstrukcja została tak zaprojektowana, aby zaplanować jak najlepsze wykorzystanie obszaru. To co najważniejsze, to kuracja odchudzająca, jaka dotnie popularny kompakt, bo auto w zależności od wersji ma być lżejsze od 120, nawet do 200 kg. Nieoficjalnie w internecie krążą informacje, że nowaą Astrę skrócono o 49 mm, a rozstaw osi zmalał o 23 mm.
Zobacz: Opel Astra K - piąta generacja kompaktu już za rogiem
Auto zbudowane na platformie D2XX, otrzyma pod maską nowoczesne i oszczędne silniki. Dzięki niskiej masie zużycie paliwa ma wyraźnie spaść w stosunku do tego, jakie znamy z obecnej Astry. Nowością ma być system IntelliLux LED Matrix. To nowe oświetlenie przednie, oparte na 8 segmentach LED, które poprzez kamerę umieszczoną przy lusterku automatycznie dostosowują snop światła do panujących warunków. Przykładowo: w momencie wykrycia innego pojazdu w snopie światła, nie zostaną wygaszone wszystkie diody "drogowe", tylko poszczególne segmenty.
Opel Astra V będzie wytwarzany w gliwickiej fabryce Opla. Inwestycje związane z uruchomieniem produkcji pochłonęły 130 milionów Euro, a sam zakład już przygotowuje linie produkcyjne. Start produkcji ruszyć ma we wrześniu 2015 roku.