Piąta Astra nie tylko wydaje się mniejsza od poprzedniczki, ale jest taka w istocie. Długość samochodu wynosi 4,37 metra (-5 cm), wysokość 1,46 metra (-2,6 cm). Mimo obniżonych wartości zewnętrznych, obszar w kabinie uległ powiększeniu względem ustępującego modelu. Zmniejszono również wielkość kół i szerokość opon, co poprawia ekonomikę zużycia paliwa.
Auto dodatkowo znacznie schudło, bo w zależności od wersji i wyposażenia nowa Astra jest od 120 do 200 kg lżejsza. Masę samego nadwozia obniżono o 20 procent (z 357 do 280 kg). Rozwiązania zastosowane w podwoziu pozwoliły na zmniejszenie masy o dalsze 50 kilogramów. W tym celu zastosowano wysoko- i ultrawytrzymałe, a jednocześnie lekkie gatunki stali, kompaktowe ramy pomocnicze oraz lżejsze konstrukcje przedniej i tylnej osi.
Zobacz: Nowy Opel Astra szczyci się relaksującymi fotelami
Konsekwencją zdjęcia masy i poprawy aerodynamiki, jest lepsza zwrotność i komfort prowadzenia. Samochód jest bardziej dynamiczny, ma lepsze właściwości jezdne w zakrętach i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Dzięki dbałości o szczegóły, udało się uzyskać współczynnik oporu aerodynamicznego 0,285, co plasuje Astrę w gronie najbardziej opływowych modeli w klasie.
Obszar w kabinie wzrósł, a kształt deski rozdzielczej i konsoli środkowej nawiązuje stylizacją do tego, co obserwujemy w nowej Corsie oraz Adamie. Kierowca do obsługi samochodu może w lepszych odmianach wyposażenia, wykorzystywać zaawansowany zestaw multimedialny, wspierający smartfony Google i Apple.
.
Opel Astra V - polski CENNIK
Podstawowa wersja Essentia zawiera m.in.: manualną klimatyzację, radio CD + 4 głośniki, łączność Bluetooth, porty USB i AUX, przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia, centralny zamek, elektrykę przednich szyb, regulację fotela kierowcy na wysokość, dzielone oparcie kanapy.
.
silnik/wersja | skrzynia biegów |
Essentia | Enjoy | Dynamic | Elite |
1.4 Twinport 100 KM | M5 | 59 900 zł | 63 000 zł | - | - |
1.0 Turbo 105 KM S/S | M5 | 63 900 zł | 67 000 zł | 72 400 | 75 500 zł |
1.0 Turbo 105 KM S/S | MA5 | 66 400 zł | 69 500 zł | 74 900 zł | 78 000 zł |
1.4 Turbo 125 KM |
M6 | - | 69 000 zł | 74 400 zł | 77 500 zł |
1.4 Turbo 125 KM S/S | M6 | - | 70 000 zł | 75 400 zł | 78 500 zł |
1.4 Turbo 150 KM | M6 | - | 71 000 zł | 76 400 zł | 79 500 zł |
1.4 Turbo 150 KM S/S | M6 | - | 72 000 zł | 77 400 zł | 80 500 zł |
1.6 CDTI 95 KM | M6 | 71 900 zł | 75 000 zł | - | - |
1.6 CDTI 110 KM | M6 | 73 900 zł | 77 000 zł | 82 400 zł | 85 500 zł |
1.6 CDTI 110 KM S/S | M6 | 74 700 zł | 77 800 zł | 83 200 zł | 86 300 zł |
1.6 CDTI 136 KM S/S |
M6 | - | 79 500 zł | 84 900 zł | 88 000 zł |
1.6 CDTI 136 KM | A6 | - | 84 500 zł | 89 900 zł | 93 000 zł |
/źródło wideo: x-news/