Nowoczesna dynamika, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych elementów oraz nowe oblicze. Po SUV-ach Mokka, Crossland i Grandland nowa Astra jest pierwszym hatchbackiem Opla stanowiącym obraz filozofii odważnego i czystego designu marki - Opel Vizor. Rozciągający się na całym przedzie pojazdu motyw Vizor nie tylko powoduje, że nowa Astra sprawia wrażenie jeszcze szerszego pojazdu, ale też umożliwia płynną integrację technologii, takich jak wyjątkowo smukłe reflektory Intelli-Lux LED czy przednia kamera systemu Intelli-Vision. Z boku Astra nowej generacji wygląda szczególnie dynamicznie dzięki wyraźnemu przedniemu wygięciu słupka C.
Sprawdź: Opel Grandland przeszedł mocny lifting. Wygląda groźniej i zgubił X w nazwie
Auto nie tylko wygląda lepiej, ale jest też gotowe na więcej przygód, bo oferuje więcej przestrzeni niż jego poprzednik - mierzy 4374 mm długości (+4 mm), 1860 mm szerokości, a jej rozstaw osi mierzy 2675 mm (+13 mm). Mamy też do czynienia z większym kufrem, który pomieści 422 litrów bagażu.
Cyfrowa jak nigdy
Podobieństwa widać też w kabinie, bo nowy Opel Astra otrzymał zupełnie nowe wnętrze - minimalistyczne i do bólu cyfrowe. W kabinie mamy do czynienia z panelem Pure Panel, co oznacza, że wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Za to nadchodzi nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice oferujący klientom bardziej intuicyjne doświadczenie. Zgodnie z tym, co obiecuje producent, kierowca ma mieć prosty dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji obsługi.
Zobacz: Ma większe ambicje, niż tylko praca w korporacji. Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 200 KM AT9 - TEST, OPINIA
Ponadto kluczowe ustawienia, takie jak regulacja klimatyzacji, można nadal obsługiwać za pomocą fizycznych przełączników i przycisków. Z dobrych informacji nie zabraknie też wyjątkowo komfortowych foteli AGR i innych udogodnień tj. wyświetlacz head-up, półzautomatyzowany system wspomagania Intelli-Drive 2.0 oraz kamera Intelli-Vision 360 stopni.
Bezpieczniejsza od poprzednika
Nowa architektura Astry to również nowoczesne zautomatyzowane systemy wspomagania kierowcy. Technologie te obejmują m.in. wielofunkcyjną kamerę na szybie przedniej, cztery kamery nadwozia (jedna z przodu, jedna z tyłu i po jednej z boku), pięć czujników radarowych (jeden z przodu i po jednym na każdym narożniku) oraz czujniki ultradźwiękowe z przodu i z tyłu.
Kliknij: Ta współpraca się opłaca! Elektryczny Opel Mokka e nie tylko przyciąga uwagę - TEST, OPINIA
System Intelli-Drive 1.0 obejmuje alarm o ruchu poprzecznym pojazdów z tyłu, wykrywanie obiektu w martwym polu na dalekich odległościach oraz aktywne utrzymywanie pojazdu pośrodku pasa ruchu. W rozszerzonym Intelli-Drive 2.0 kamery i czujniki są zintegrowane z usługą online e-horizon, co rozszerza zakres działania kamer i radaru. Umożliwia to systemowi dostosowanie prędkości na łukach, komunikowanie zaleceń dotyczących prędkości oraz wykonywanie półautomatycznych zmian pasa ruchu. Wykrywanie obecności rąk na kierownicy gwarantuje, że kierowca cały czas angażuje się w jazdę.
Długa lista zautomatyzowanych systemów wspomagania kierowcy obejmuje również adaptacyjny tempomat, który w zależności od ruchu pojazdu poprzedzającego zwiększa lub zmniejsza prędkość bez przekraczania zadanej prędkości — w razie potrzeby aż do całkowitego zatrzymania. Dzięki automatycznej przekładni i funkcji „Stop & Go” następuje automatyczne wznowienie jazdy.
Będzie klasycznie i z wtyczką
Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel. Zakres mocy pojazdu z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym: od 110 KM do 130 KM. Zakres mocy pojazdu z napędem hybrydowym typu plug-in: do 225 KM.
Nie przegap: Opel Manta powróci! Ważne plany Niemców, od tego nie ma już odwrotu
Sześciostopniowa skrzynia biegów stanowi wyposażenie standardowe wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, zaś w wyposażeniu opcjonalnym pojazdów z silnikiem o większej mocy dostępna jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna (elektryczna w pojazdach z napędem hybrydowym typu plug-in). Jesienią Opel zacznie przyjmować zamówienia na nową Astrę. Pierwsi klienci otrzymają swoje pojazdy na początku przyszłego roku.