Opel Corsa przechodzi na torach testowych ostatnie poprawki i jest weryfikowany w rzeczywistych warunkach. Specjaliści w dziedzinie podwozi, zespołów napędowych, elektroniki, oświetlenia oraz innych aspektów technicznych wykorzystali długą polarną zimę w szwedzkiej Laponii, by przeprowadzić intensywne testy w ekstremalnie niskich temperaturach na tamtejszych zamarzniętych jeziorach i pokrytych śniegiem drogach. Polarne noce pozwoliły m.in. na kompleksowe przetestowanie adaptacyjnych reflektorów IntelliLux LED.
Przeczytaj też: Grupa PSA ujawnia fragment nowej Corsy
Przedprodukcyjne egzemplarze krążą także po torze w Centrum Testowym w Dudenhofen i przechodzą badania kompatybilności elektromagnetycznej w laboratoriach w Rüsselsheim. Podwozie konfigurowane było na wszystkich rodzajach europejskich dróg, w tym na szybkich odcinkach niemieckich autostrad. Opel informuje, że wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości dostrojono pod kątem optymalnej precyzji. Siła wspomagania zmienia się progresywnie, a układ daje kierowcy poczucie panowania nad pojazdem.
Szósta generacja popularnego miejskiego auta, jest oparta na zupełnie nowej konstrukcji, która umożliwiła poprawę efektywności. Każdy kilogram mniej to lepsze przyspieszenie, skuteczniejsze hamowanie i niższe zużycie paliwa. Dlatego lekka konstrukcja ma dla Opla znaczenie strategiczne. Najlżejsza wersja Corsy nie przekroczy nawet granicy 1000 kg. Jak informuje Opel, pięciodrzwiowy samochód bez kierowcy waży zaledwie 980 kilogramów. To o 108 kg mniej od poprzedniego modelu. Mimo podobnej długości (4,06 m) masa pojazdu jest niższa o około 10 procent.
TEST porównawczy: Renault Kadjar vs. Opel Grandland X
Obniżenie masy pojazdu było możliwe w szczególności dzięki zastosowaniu różnych gatunków stali i metod łączenia elementów. Zaplanowano spójne wykorzystanie stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości, a także zoptymalizowano połączenia, strukturę, formę oraz ścieżki przenoszenia obciążeń. W porównaniu z poprzednim modelem sama karoseria jest lżejsza o 40 kilogramów. Następna Corsa jest oparta na nowej multienergetycznej platformie przeznaczonej do małych i kompaktowych samochodów, która umożliwia montowanie różnych systemów napędu.