Adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED w nowej Astrze skłądają się z 16 segmentów diod LED (po 8 z każdej strony pojazdu) i automatycznie oraz nieustannie dostosowują długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W reflektorach nowej Insignii znajdują sie 32 diodowe segmenty, co oznacza, że flagowiec ma ich dwa razy więcej niż Astra. Większa liczba pozwala na bardziej płynne i precyzyjne ruchy snopu światła.
Zobacz też: Test wideo przyjaznego miastu Opla Corsy
Aby zwiększyć widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie Opla zaopatrzyli matrycowe reflektory IntelliLux LED nowej Insignii w dodatkową funkcję. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty matrycy rośnie w zależności od kąta skręcania pojazdu, co przekłada się na lepsze doświetlenie zakrętu.
Kolejną cechą poprawiającą widoczność w nowej Insignii jest oświetlenie punktowe zintegrowane z reflektorami IntelliLux LED, dzięki któremu światła drogowe uzyskują zasięg aż do 400 metrów. Pełna automatyka nieustannie dostosowuje długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji w ruchu drogowym, takiej jak jazda w obszarze zabudowanym i poza nim, czy w momencie pokonywania zakrętu lub łuku drogi.
Oficjalna światowa premiera nowego Opla Insigni odbędzie się w marcu 2017 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.