Opel prezentuje drugą generację swojego mocnego i całkowicie nowego Opla Mokka, który zdaniem producenta łączy w sobie radość z jazdy i nowoczesność. Mokka oferuje bezemisyjną jazdę elektryczną i jest bardziej wydajna niż kiedykolwiek. Względem poprzednika, rozstaw osi urósł o 2 mm, jednak całe nadwozie skróciło się o całe 125 mm (4125 mm). Mimo to samochód oferuje przestrzeń ładunkową do 350 litrów.
Sprawdź: Opel zaprezentował elektrycznego vana! Opel Zafira-e Life to bezemisyjny salon na kołach - GALERIA
Wyrazistość i prostota, tak właśnie będzie wyglądał styl Opla przyszłości. Nowa Mokka prezentuje atletyczne proporcje połączone z precyzyjnie ustrukturyzowanymi, płynnymi powierzchniami. Opracowaliśmy tę filozofię w zgodzie z charakterystycznym niemieckim wzornictwem, łącząc progresywny, odważny design z czystością.
- wyjaśnił wiceprezes ds. stylistyki marki Opel, Mark Adams.
Nowa stylistyka
Stylistyka nowej Mokki zaskakuje proporcjami, śmiałym wyglądem charakteryzującym się krótkimi zwisami i dobrze osadzoną, szeroką postawą. Nowa Mokka wyróżnia się również jako pierwszy model, którego wygląd przodu reprezentuje przyszłą stylistykę marki i który posiada w pełni cyfrowy kokpit nowej generacji: odpowiednio Opel Vizor i Opel Pure Panel.
Oznacza to, że w kabinie nie znajdziemy analogowych wyświetlaczy czy bezużytecznych animacji. Użytkowanie ma być proste i przejrzyste, a przekazywane informacje koncentrują się na tym, co naprawdę jest potrzebne.
Przeczytaj także: Debiutuje bezemisyjny Opel Vivaro-e! Elektryczny dostawczak przejedzie do 330 km na jednym ładowaniu
Poziomo rozciągnięta tablica rozdzielcza integruje dwa panoramiczne wyświetlacze - ten na wprost kierowcy ma rozmiar do 12 cali. W celu umożliwienia intuicyjnej obsługi i stałego skupienia się kierowcy na drodze, projektanci Opla zachowali przyciski sterujące podstawowymi funkcjami, unikając niebezpiecznych poszukiwań w głębi menu.
Wyposażenie
Mokka będzie wyposażona w masę zaawansowanych systemów i rozwiązań. Na liście nowinek znajdzie się m.in. ACC (Advanced Cruise Control), którego funkcja „stop and go” pozwala kierowcy poruszać się w korkach w spokoju i komforcie. Ponadto system aktywnego pozycjonowania pasa ruchu automatycznie utrzymuje nową Mokkę na środku pasa ruchu.
Zobacz: Opel Zafira Life w wersji kamper to domek na kołach dla czterech osób
Również system oświetlenia oferuje najwyższej klasy technologie z adaptacyjnymi reflektorami matrycowymi IntelliLux LED z 14 elementami. Wszystkie wersje Mokki będą standardowo wyposażone w lampy LED z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec postojowy, a także rozpoznawanie znaków drogowych. Dostępna jest również panoramiczna kamera cofania 180 stopni.
Elektryczna od początku
Nowa Mokka już od pierwszego dnia będzie dostępna w wersji w pełni elektrycznej Mokka-e. Silnik elektryczny oferuje moc 136 KM (100 kW) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest zawsze dostępny. Szybkie reakcje, zwinność i dynamika to jedne z wyróżniających się cech. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy – Normal, Eco i Sport – w zależności od swoich preferencji. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, co pozwala zachować energię zgromadzoną w akumulatorze o pojemności 50 kWh oraz zasięg.
Standardowym wyposażeniem jest system szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW DC, który umożliwia naładowanie 80 proc. akumulatora w zaledwie 30 minut. Opel Mokka-e ma zasięg w pełni elektryczny wynoszący w trybie Normal do 322 km, zgodnie z WLTP. Niezależnie od tego, czy korzystamy z ładowarki Wall Box, stacji szybkiego ładowania, czy też kabla pozwalającego na ładowanie z domowego gniazdka elektrycznego, nowy model jest przystosowany do wszystkich opcji ładowania, od jednofazowego do trójfazowego o mocy 11 kW. Mokka-e posiada również ośmioletnią gwarancję na akumulator.
Nowa Mokka-e będzie dostępna w sprzedaży od późnego lata 2020 roku, a w salonach dealerskich pojawi się na początku 2021 roku. W przyszłości druga generacja będzie oferowana z wydajnymi silnikami diesla i benzynowymi.