Nowy Opel Mokka legitymujący się dużo bardziej zwartą konstrukcją oraz znacznie niższą masą własną względem poprzednika (redukcja wagi do 120 kg), nareszcie pojawia się w odmianach z silnikami spalinowymi. Opel informuje, że crossover otrzymał żwawe i jednocześnie oszczędne silniki.
Pisaliśmy: Nowy Opel Mokka debiutuje! Na początku elektryczny, później także spalinowy - GALERIA, WIDEO
Gamę otwiera podstawowy silnik 1.2 Turbo o mocy 100 KM i 205 Nm, łączony z sześciobiegową przekładnią manualną. Mokka z tym silnikiem "setkę" osiąga w 11 sekund i rozpędza się do prędkości 182 km/h. Wyższe osiągi zapewnia jednostka 1.2 Turbo o mocy 130 KM i 230 Nm (przyspieszenie 0-100 km/h w 9,2 s i prędkość maksymalna 202 km/h). Silnik został wykonany w całości z aluminium i pomimo większej mocy, zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo. Motor 130-konny występuje w wersji z 6-biegową przekładnią manualną oraz 8-stopniowym automatem (zużycie paliwa według NEDC1 w cyklu mieszanym wynosi 4,5-4,8 l/100 km, a emisja CO2 to wartość 103-111 g/km). Skrzynia automatyczna pozwala zmieniać biegi samodzielnie za pomocą manetek przy kierownicy.
Ofertę dwóch silników benzynowych uzupełnia diesel o pojemności 1.5 litra łączony z sześciobiegową przekładnią manualną, rozwijający moc 110 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zużycie paliwa według NEDC1 w cyklu mieszanym wynosi 3,8 l/100 km, a emisja CO2 100 g/km). W celu zapewnienia optymalnego oczyszczania spalin, układ redukcji emisji zawiera moduł składający się z pasywnego katalizatora utleniającego/absorbera NOx, wtryskiwacza AdBlue, układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz filtra cząstek stałych (DPF).
Opel Mokka GS Line
Opel Mokka debiutuje także w usportowionej stylistyce. Pakiet wykończenia GS Line obejmuje charakterystyczne czerwone obramowanie szyb bocznych, czarny błyszczący pas przedni oraz czarne (zamiast chromowanych) elementy dekoracyjne i emblematy na nadwoziu. W kabinie pojawia się specjalna tapicerka foteli, czerwone wykończenie zestawu wskaźników i czarna podsufitka. Uzupełnieniem jest czarne wykończenie obręczy kół z lekkiego stopu oraz dwukolorowy dach.
Zobacz również: Opel z nowym logo. Czym charakteryzuje się odmłodzony znak firmowy?
Nowa Mokka pozostaje wierna tradycji marki Opel, którą jest udostępnianie technologii z wyższych segmentów szerokiej rzeszy użytkowników. Przykładami takich systemów są zaawansowany tempomat (ACC) i aktywne pozycjonowanie na pasie ruchu. W oświetleniu również zastosowano najnowsze technologie, w tym niespotykane w tej klasie samochodów adaptacyjne i nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED złożone z 14 elementów. Wszystkie warianty modelu Mokka są standardowo wyposażone w światła LED z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec postojowy oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Dostępna jest również panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni oraz system automatycznego parkowania.
Opel Mokka - silniki |
1.2 Turbo |
1.2 Turbo |
1.2 Turbo |
1.5 Diesel |
---|---|---|---|---|
Moc KM przy obr./min |
100 przy 5000 |
136 przy 5500 |
136 przy 5500 |
110 przy 3500 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) |
205 przy 1750 |
230 przy 1750 |
230 przy 1750 |
250 przy 1750 |
Norma emisji |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Przekładnia |
MT6 |
MT6 |
AT8 |
MT6 |
Zużycie paliwa wg NEDC (l/100 km) |
||||
Cykl miejskiCykl pozamiejskiCykl mieszanyemisja CO2 g/km |
5,54,04,6104 g/km |
5,34,04,5103 g/km |
5,94,24,8111 g/km |
4,43,43,8100 g/km |