Nowy Opel Mokka wreszcie w wersjach spalinowych. Są dwie benzyny i jeden diesel

2020-09-03 11:19

Zupełnie nowy Opel Mokka debiutuje w wersjach spalinowych. Po prezentacji elektrycznego modelu Mokka-e przyszedł czas na bardziej przyziemny napęd oraz premierę usportowionej odmiany wyposażenia GS Line.

Nowy Opel Mokka legitymujący się dużo bardziej zwartą konstrukcją oraz znacznie niższą masą własną względem poprzednika (redukcja wagi do 120 kg), nareszcie pojawia się w odmianach z silnikami spalinowymi. Opel informuje, że crossover otrzymał żwawe i jednocześnie oszczędne silniki.

Pisaliśmy: Nowy Opel Mokka debiutuje! Na początku elektryczny, później także spalinowy - GALERIA, WIDEO

Gamę otwiera podstawowy silnik 1.2 Turbo o mocy 100 KM i 205 Nm, łączony z sześciobiegową przekładnią manualną. Mokka z tym silnikiem "setkę" osiąga w 11 sekund i rozpędza się do prędkości 182 km/h. Wyższe osiągi zapewnia jednostka 1.2 Turbo o mocy 130 KM i 230 Nm (przyspieszenie 0-100 km/h w 9,2 s i prędkość maksymalna 202 km/h). Silnik został wykonany w całości z aluminium i pomimo większej mocy, zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo. Motor 130-konny występuje w wersji z 6-biegową przekładnią manualną oraz 8-stopniowym automatem (zużycie paliwa według NEDC1 w cyklu mieszanym wynosi 4,5-4,8 l/100 km, a emisja CO2 to wartość 103-111 g/km). Skrzynia automatyczna pozwala zmieniać biegi samodzielnie za pomocą manetek przy kierownicy.

Ofertę dwóch silników benzynowych uzupełnia diesel o pojemności 1.5 litra łączony z sześciobiegową przekładnią manualną, rozwijający moc 110 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zużycie paliwa według NEDC1 w cyklu mieszanym wynosi 3,8 l/100 km, a emisja CO2 100 g/km). W celu zapewnienia optymalnego oczyszczania spalin, układ redukcji emisji zawiera moduł składający się z pasywnego katalizatora utleniającego/absorbera NOx, wtryskiwacza AdBlue, układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz filtra cząstek stałych (DPF).

Opel Mokka GS Line

i

Autor: Opel Opel Mokka GS Line

Opel Mokka GS Line

Opel Mokka debiutuje także w usportowionej stylistyce. Pakiet wykończenia GS Line obejmuje charakterystyczne czerwone obramowanie szyb bocznych, czarny błyszczący pas przedni oraz czarne (zamiast chromowanych) elementy dekoracyjne i emblematy na nadwoziu. W kabinie pojawia się specjalna tapicerka foteli, czerwone wykończenie zestawu wskaźników i czarna podsufitka. Uzupełnieniem jest czarne wykończenie obręczy kół z lekkiego stopu oraz dwukolorowy dach.

Zobacz również: Opel z nowym logo. Czym charakteryzuje się odmłodzony znak firmowy?

Nowa Mokka pozostaje wierna tradycji marki Opel, którą jest udostępnianie technologii z wyższych segmentów szerokiej rzeszy użytkowników. Przykładami takich systemów są zaawansowany tempomat (ACC) i aktywne pozycjonowanie na pasie ruchu. W oświetleniu również zastosowano najnowsze technologie, w tym niespotykane w tej klasie samochodów adaptacyjne i nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED złożone z 14 elementów. Wszystkie warianty modelu Mokka są standardowo wyposażone w światła LED z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec postojowy oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Dostępna jest również panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni oraz system automatycznego parkowania.

Opel Mokka - silniki

1.2 Turbo

1.2 Turbo

1.2 Turbo

1.5 Diesel

Moc KM przy obr./min

100 przy 5000

136 przy 5500

136 przy 5500

110 przy 3500

Moment obrotowy (Nm przy obr./min)

205 przy 1750

230 przy 1750

230 przy 1750

250 przy 1750

Norma emisji

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Przekładnia

MT6

MT6

AT8

MT6

Zużycie paliwa wg NEDC (l/100 km)

Cykl miejskiCykl pozamiejskiCykl mieszanyemisja CO2 g/km

5,54,04,6104 g/km

5,34,04,5103 g/km

5,94,24,8111 g/km

4,43,43,8100 g/km