Nowy Opel Movano jest już dostępny w Polsce! Bus z Rüsselsheim, jeden z najpopularniejszych lekkich dostawczaków wśród polskich klientów, w nowej odsłonie oferuje jeszcze więcej. Najnowszą generację charakteryzuje najkorzystniejsza w swojej klasie ładowność, kubatura przestrzeni ładunkowej oraz dopuszczalna masa całkowita. Wszystkim zaletom towarzyszy również szeroka gama wersji nadwozia. Nabywcy furgonów mają do wyboru cztery długości (L1: 4963 mm; L2: 5413 mm; L3: 5998 mm; L4: 6363 mm) i trzy wysokości (H1: 2254 mm; H2: 2522 mm; H3: 2760 mm), z maksymalną kubaturą od 8 do 17 m3. Zakres dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) należy do największych w tej klasie i wynosi od 2,8 to 4 ton, przy maksymalnej ładowności 1,8 tony.
Polecany artykuł:
Oszczędne diesle i elektryczne Movano-e
Nowy Opel Movano jest napędzany przez silniki wysokoprężne spełniające normy Euro 6d. W zależności od wersji jednostka o pojemności 2,2-litra generuje moc 120 KM i 310 Nm lub 165 KM i 370 Nm. Moment obrotowy trafia domyślnie na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Najnowsza odsłona występuje również w pełni elektrycznej wersji Movano-e, która pomimo litowo-jonowych akumulatorów (37 lub 70 kWh) nie traci na funkcjonalności.
Wariant bezemisyjny napędza jeden motor elektryczny o mocy 122 KM i 260 Nm, który pozwala na rozpędzenie furgona do 110 km/h. W zależności od wariantu baterie pozwalają na przejechanie odpowiednio do 116 lub 247 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP). Ceny spalinowych Movano (Podwozie) startują od 113 010 zł (netto), z kolei odmiana elektryczna Movano-e (Furgon) kosztuje co najmniej 267 910 zł (netto).
Kompleksowo wyposażony
Nowy Opel Movano już w standardzie posiada większość praktycznych rozwiązań i systemów wspomagających kierowcę. W desce rozdzielczej zamontowano uchwyt na smartfona oraz schowek na napoje, który w pojazdach z klimatyzacją jest dodatkowo chłodzony. Większy komfort zapewnia również fotel kierowcy z regulacją w sześciu kierunkach i podparciem kręgosłupa lędźwiowego. W drugim rzędzie pasażerowie dwuosobowej kanapy mogą natomiast korzystać z obrotowego stolika.
W zależności od wersji wyposażenia na pokładzie znajduje się również: system automatycznego hamowania awaryjnego, system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, asystent ruszania pod górę, tempomat z ogranicznikiem prędkości, a także Park Pilot, czyli ułatwiające manewrowanie czujniki parkowania z tyłu. Za dopłatą dostępny jest także system monitorowania martwego pola i kamera cofania. Klienci mogą też zamówić automatyczną klimatyzację, hak holowniczy, elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne oraz zabezpieczenie przeciwkradzieżowe.
Rodzina się powiększa
Movano nowej generacji dołącza do Combo i Vivaro jako najnowszy przedstawiciel rodziny lekkich pojazdów użytkowych w ofercie marki. Na ten moment już wszystkie dostawcze modele Opla są dostępne z napędem w pełni elektrycznym. Zgodnie z obietnicą, do 2024 r. Opel planuje elektryfikację wszystkich swoich modeli osobowych i dostawczych. Z kolei od 2028 r. firma w Europie skupi się wyłącznie na pojazdach elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym.