Nowy Opel Movano w sprzedaży w Polsce. Co zmieniło się w największym dostawczym Oplu?

2019-07-14 12:52

Nowy Opel Movano trafia do polskiej sprzedaży. Klienci mogą już składać zamówienia na odmłodzonego największego dostawczego Opla, którego cena w wersji furgon z przednim napędem, o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8 tony, rozpoczyna się od 101 415 zł (cena detaliczna netto, bez podatku VAT).

Opel Movano przeszedł zmiany. Pojawiła się nowa stylistyka przodu oraz lepsze wyposażenie z zakresu komfortu oraz bezpieczeństwa. Auto występuje w ponad 150 fabrycznych wariantach, czterech długościach i trzech wysokościach. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi do 4,5 tony przy kubaturze przestrzeni ładunkowej do 17 metrów sześciennych.

Lepsze wyposażenie

Po raz pierwszy w modelu Movano oferowany jest asystent jazdy przy bocznym wietrze. To samo dotyczy świateł do jazdy dziennej LED, zdalnego sterowania centralnym zamkiem, radia z Bluetooth i gniazdem USB oraz pakietu widoczności obejmującego asystenta świateł drogowych i czujnik deszczu. W Movano debiutują również opcjonalne tylna kamera i system ostrzegający o obecności pojazdów w martwym polu. Specjalna kamera umożliwia kierowcy obserwację strefy za pojazdem. System ten przydaje się szczególnie w furgonach z pełną przegrodą między kokpitem a przedziałem ładunkowym, gdyż kierowca nie musi polegać wyłącznie na lusterkach bocznych.

Testowaliśmy: Nie ma już Zafiry jaką znaliście. Czy nowy Opel Zafira Life jest lepszy od poprzednika?

System ostrzegania o pojazdach w martwym polu zapobiega wypadkom z udziałem innych uczestników ruchu, na przykład rowerzystów. Ultradźwiękowe czujniki rozpoznają obecność poruszających się obiektów, takich jak rowery czy motorowery, których zazwyczaj nie widać z kokpitu. Wykrycie obiektu w martwym polu jest sygnalizowane zapaleniem się kontrolki LED w bocznym lusterku z odpowiednej strony pojazdu. Dodatkowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa w nowym Movano obejmują m.in. opcjonalny układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Opel Movano

i

Autor: Opel Opel Movano

Mobilne biuro

W nowym Movano wygospodarowano nawet 22 opcjonalne miejsca do przechowywania o łącznej pojemności 104 litrów. Szczególnie praktyczna jest szuflada FlexTray w desce rozdzielczej od strony pasażera. Jej pojemność to nawet 10,5 litra.

Porównaliśmy: Renault Kadjar vs. Opel Grandland X. Który lepszy?

Nowością w ofercie systemów multimedialnych jest Navi 50 IntelliLink Pro. Oferuje on doskonałą łączność oraz jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. 7‑calowy kolorowy pojemnościowy wyświetlacz dotykowy podnosi komfort korzystania z systemu. Smartfon można podłączyć przez Bluetooth lub USB. Nowością w Movano jest też opcjonalna bezprzewodowa ładowarka do telefonów.

Opel Movano

i

Autor: Opel Opel Movano

Oszczędne silniki BiTurbo

Oferta zespołów napędowych w nowym Movano jest oparta na mocnych, ale zużywających umiarkowane ilości paliwa silnikach wysokoprężnych BiTurbo. Jednostki o pojemności 2.3 litra — z których każda spełnia rygorystyczną normę emisji 6d-TEMP (pojazdy lekkie) lub Euro VId (pojazdy ciężkie) — rozwijają moc od 96 kW (131 KM) do 133 kW (180 KM). W porównaniu z poprzednią generacją silniki zyskały od 5 do 10 koni mechanicznych oraz od 20 do 40 niutonometrów. Najmocniejsza jednostka BiTurbo (133 kW/180 KM) wytwarza 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 

Przeczytaj: TEST Opel Grandland X 2.0 CDTi 177 KM AT8 Elite

Klienci Opla mogą wybierać między sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, a przekładniami zautomatyzowanymi. Movano jest dostępny ze standardowym napędem przednim lub z opcjonalnym napędem na tylną oś, również z kołami bliźniaczymi. Do Movano z tylnym napędem można zamówić mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Ceny w Polsce rozpoczynają się od 101 415 zł (sugerowana cena detaliczna netto, bez podatku VAT) za furgon z przednim napędem, o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8 tony. Najlepiej sprzedający się w Polsce 3,5‑tonowy Movano z przednim napędem w wersji L3H2, czyli z najdłuższym rozstawem osi, średnią wysokością nadwozia i przednim napędem jest dostępny od 108 813 zł. 

Dane techniczne

Silniki wysokoprężne z homologacją do pojazdów lekkich

Silniki wysokoprężne z homologacją do pojazdów ciężkich

2.3 Turbo D

2.3 Turbo D (S/S)

2.3 Turbo D (S/S)

2.3 Turbo D

2.3 Turbo D (S/S)

2.3 Turbo D (S/S)

Moc

100 kW/136 KM

110 kW/150 KM

133 kW/180 KM

96 kW/131 KM

107 kW/146 KM

120 kW/163 KM

przy obr./min

3500

3500

3500

3500

3500

3500

Maksymalny moment obrotowy

360

385

400

330

360

380

przy obr./min

1500

1500

1500

1500

1500

1500

Norma emisji spalin

Euro 6d-TEMP

Euro 6d-TEMP

Euro 6d-TEMP

Euro VI-d

Euro VI-d

Euro VI-d

Przekładnia

6-biegowa manualna

6-biegowa manualna

6-biegowa manualna

6-biegowa manualna

6-biegowa manualna

6-biegowa manualna

Zużycie paliwa wg NEDC2 w l/100 km, Euro 6d TEMP (wartości wstępne)

Cykl miejski

7,5 6,7

7,1 6,1

7,3 7,0

9,7 9,4

8,9 8,3

8,9 8,3

Cykl pozamiejski

6,7

5,8 5,3

6,8 6,0

8,5 8,1

8,4 8,0

8,4 8,0

Cykl mieszany

7,2 6,7

6,6 5,8

6,9 6,6

9,0 8,6

8,6 8,1

8,6 8,1

Emisja CO2 w cyklu mieszanym; g/km

191 177

175 154

183 175

233 224

225 211

225 211

Zużycie paliwa wg WLTP3 w l/100 km (wartości wstępne)

Cykl mieszany

11,1 9,0

11,1 8,8

11,2 8,9

-

-

-

Emisja CO2 w cyklu mieszanym; g/km

327 236

323 230

330 235

-

-

-