Peugeot 208 GTi to wyjątkowy model przeznaczony dla osób oczekujących od pojazdu sportowej charakterystyki. Ta dynamiczna wersja na tle zwykłych "dwieścieósemek" wyróżnia się bardziej zadziorną stylistyką, specjalnymi barwami nadwozia i lepszymi materiałami wykończeniowymi. Budowa 208 GTi opiera się na trzydrzwiowej wersji okraszonej sportowymi detalami. Auto cechuje się szerzej rozstawionymi kołami z przodu (o 10 mm) i z tyłu (o 20 mm). O wyrazistość dbają 17-calowe obręcze ściśle wypełniające nadkola, wyprofilowane progi boczne oraz aerodynamiczne spojlery. Dolną krawędź szyb ozdobiono chromowanym pasem, tworzącym akcent nawiązujący do historycznego 205 GTi. Układ wydechowy przechodzący pod tylną nakładką zderzaka, zwieńczony został podwójną chromowaną końcówką.
>>> Peugeot 208 - TEST SuperAuto24.pl - Wszystko o nowym aucie klasy B <<<
Również szczególny wnętrza są nietypowe. Na progu znalazła się aluminiowa listwa z napisem "Peugeot", a na pedałach sportowe nakładki. Na tle przeciętnego 208, wersja GTi wyróżnia się licznymi wstawkami w kolorze czerwonym, podkreślającym wyjątkowość, jak i wykończenia elementów tapicerki poliuretanowym PVC i skórą. Tablica wskaźników posiada oryginalny wygląd i charakterystyczne innowacyjne podświetlenie.
SILNIK
Pod maską GTi ulokowano benzynową jednostkę 1.6 THP o mocy 200 KM. Motor połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów o krótkich przełożeniach. Maksymalny moment obrotowy wynosi 275 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 sekundy, natomiast na pokonanie 1000 metrów ze startu zatrzymanego wystarczy 27 sekund. Prędkość maksymalna sięga 230 km/h. Moc przenoszona jest na koła przednie za pośrednictwem manualnej skrzyni 6-biegowej. Auto waży 1160 kilogramów, dzięki czemu emituje tylko 145 gramów CO2 na kilometr. Na odpowiednią przyczepność do drogi i zwinne pokonywanie zakrętów, pozwala dynamicznie zestrojone zawieszenie. Osiągnięto to dzięki specjalnie skalibrowanym amortyzatorom, wzmocnionej przedniej przedniej belce oraz specjalnie dobranym kołom w rozmiarze 225/45 R17. O hamowanie dbają 302-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i 249-milimetrowe tarcze z tyłu.
CENA w POLSCE
Podstawowe wyposażenie 208 GTi poza bogatym pakietem oryginalnych sportowych dodatków stylistycznych, obejmuje m.in.: automatyczną dwustrefową klimatyzację, 6 poduszek powietrznych, system ESP z możliwością pełnej dezaktywacji, elektrykę szyb i lusterek, regulator i ogranicznik prędkości, czy multimedialny ekran dotykowy. Model w Polsce występujący w wersji ALLURE z silnikiem 1.6 THP o mocy 200 KM kosztuje 82 800 zł.